Amazon și-ar ”investiga” clienții prin intermediul Facebook, fără știința acestora

Cazul unei femei al cărui acces la recenziile de pe Amzon a fost restricționat, precum și cele mai recente dezvăluiri făcute de The New York Times privind folosirea datelor de pe Facebook de către alte companii, ar putea să fie semnele unei colaborări între rețeaua de socializare și Amazon.

În 2015, la scurt timp după ce scriitoarea Imy Santiago a scris un review despre un roman, compania de e-commerce i-a restricționat accesul la această funcție. Explicația primită de la reprezentanții companiei a fost că aceasta s-ar fi cunoscut cu autorul cărții, lucru care încălca termenii și condițiile site-ului. În realitate, Santiago nu se cunoște personal cu persoana ce a scris romanul respectiv – însă s-au aflat la același eveniment cu câteva luni înainte, și o avea pe Facebook și Twitter. Cu toate astea, Imy Santiago spune că niciodată nu și-a legat profilul de pe vreo rețea de socializare cu Amazon, conform Gizmodoo.

La acel timp, purtătorul de cuvânt al companiei din Seattle, Julie Law, a afirmat că Amazon dispune de ”mecanisme, atât manual cât și automatizate, de-a lungul anilor, care detectă, elimină sau împiedică revizuirile care încalcă regulile” – adică cele părtinitoare.

Multinaționala, concentrată pe e-commerce, cloud computing și inteligența artificială, spune că a folosit datele de la Facebook în scopuri clare și fără să se abată de la norme: „Amazon folosește API-urile furnizate de Facebook pentru a permite experiențelor Facebook pentru produsele noastre. De exemplu, oferind clienților posibilitatea de a sincroniza contactele Facebook pe un Tablet Amazon. Utilizăm informațiile numai în conformitate cu politica noastră de confidențialitate”.

The New York Times a vorbind, la rândul său, despre legăturile dintre Facebook și Amazon – aceasta din urmă prelua, prin intermediul rețelei de socializare, numele și datele de contact ale utilizatorilor, prin intermediul prietenilor lor.

Contractul de data-sharing dintre cei doi giganți tehnologici ar avea ca scop ”obținerea de noi utilizatori”, deși nu este clar cum preluarea datelor cu caracter personal – fără știința sau măcar acordul părților – ar putea influența acest lucru.