Mesaje anti-USR și anti-Cioloș ascunse în site-ul de prozelitism pro-familie
Mișcările cu caracter social s-au făcut mai ușor auzite prin intermediul mediului online, lucru care, desigur, atrage și critici dar și mai important: expunere. Vorba ”publicitatea negativă e tot publicitate” nu-i greșită.
Cu toate acestea, odată cu dobândirea unei influențe în fața opiniei publice, se poate încerca influențarea mediului politic – lucru care nu este neapărat negativ, ci ar trebui făcut cu transparență. Spre exemplu, Coaliția pentru Familie vine, așa cum tocmai ei pretind, cu ”3 milioane de semnături”, care înseamnă persoane ce oferă un vot de încredere acestei mișcări. Încă de la apariție, CpF a încercat să pună presiune pe politicieni pentru modificarea Constituției și i-a criticat, după caz, pe aleși, atunci când lucrurile n-au mai avansat.
La o consultare mai atentă a site-ului Coaliției observăm însă că aceasta este mult mai implicată în atmosfera politică decât lasă să se vadă. Există o secțiune dedicată articolelor pe teme de interes. Sunt multe despre decandența ce vine odată cu acceptarea ideii de homosexualitate, principala temă atacată de CpF. Tocmai inițiativa modificării legii fundamentale a României reliefează acest lucru: stabilirea conceptului de căsătorie ca o uniune dintre un bărbat și o femeie.
Totodată, nu se poate ignora că sporadic apar materiale critice la adresa diverșilor politicieni din Opoziție, pierdute printre materialele aparent educaționale și opiniile despre decadența Vestului. Să luăm exemplul acestui articol: deși este, la prima vedere, despre neconcordanța dintre părerea lui Dacian Cioloș și a Coaliției pentru Familie, pe tema familiei, autorul abordează o atitudine vehementă față de fostul premier, care pare un personaj ce le lasă un gust amar celor ”3 milioane de voci”.
Cât despre căsătorie, acest articol ridică clar câteva semne de întrebare: autorul este necunoscut – cel menționat anterior era semnat de către Cătălin Sturza și a fost publicat inițial pe Adevărul.ro -, este în engleză iar titlul este unul direct. Ținta este evidentă: Uniunea Salvați România și Mișcarea România Împreună. Adică unul dintre partidele de opoziție și viitorul partid al lui Dacian Cioloș. Cele două formațiuni politice ar fi ”populiste” (așa cum tocmai titlul o spune – ”USR and MRÎ, anti-democratic populism”), și nu partidele mai mari, care adoptă o strategie de câștigarea e simpatiei populare într-un mod mai ”temperat”.
Nici vicepreședintele Uniunii Salvați România, Vlad Alexandrescu, n-a scăpat. Samy Tuțac, președintele Comunității Baptiste Timișoara, afirmă despre senator că ”nu doar (sic!) vorbește prostii, ci dezinformează cu bună știință în aceeași linie cu propaganda ateist-progresistă mincinoasă”, în contextul în care numărul doi din USR a acuzat că Rusia finanțează CpF. Acuzația a fost dezmintită de Tuțac, care mai spune că extrema stângă este ”deghizată în liberalism”.
Similaritățile dintre toate aceste materiale publicistice sunt evidente: înafară de evidentul interes asupra căsătoriei între persoane de sex diferit și lupta împotriva comunității LGBT, cele mai noi partide le creează repulsie celor ce se aliniază cu ideile Coaliției pentru Familie, dar ceea ce trebuie remarcat este faptul că, în perspectiva alegerilor ce vor urma, cei trei milioane de semnatari ai inițiativei Coaliției vor deveni tot atâtea ținte pentru mesajele politice promovate de CpF.
Articole asemănătoare
„Estonia Exit” – o nouă campanie anti-UE plină de dezinformări
Cât de bun este ChatGPT la a prezenta cele mai recente știri
Cum a folosit Prințul Harry GDPR-ul împotriva unor paparazzi și ce putem înțelege din dispută
Fact Check: Declarația lui Liviu Dragnea privind „forțarea” investițiilor în infrastructură, un fake news
Cum funcționa propaganda acum un secol? Scufundarea Lusitaniei și lupta pentru mințile și inimile americanilor