Un grup de 20 de companii din sectorul tech, inclusiv marii dezvoltatori de programe de inteligență artificială, au semnat un acord care prevede ca acestea să combată dezinformarea electorală din acest an. Printre cei mai importanți semnatari se numără OpenAI, Microsoft și Meta.
Acordul a fost finalizat la Conferința de Securitate de la Munchen și include, pe lângă companiile AI, și unele dintre cele mai populare rețele de socializare. Meta este prezentă pe ambele liste și, împreună cu TikTok și X (fosta Twitter), trebuie să se asigure că orice conținut dăunător sau fals este eliminat de pe platformele lor.
OpenAI, Microsoft și restul de companii AI se vor asigura că vor identifica imaginile, clipurile video și audio generate cu ajutorul inteligenței artificiale și vor informa corect utilizatorii în această privință. Măsura agreată de majoritatea companiilor este etichetarea conținutul AI, fie printr-un watermark sau prin includerea informațiilor în metadate.
„Cred că utilitatea acestui acord constă în amploarea companiilor care l-au semnat. Este foarte bine dacă platformele individuale dezvoltă noi politici de detectare, proveniență, etichetare, watermarking și așa mai departe, dar, dacă nu există un angajament mai larg de a face acest lucru într-un mod interoperabil comun, vom rămâne blocați cu un amalgam de angajamente diferite”, a declarat Nick Clegg, președintele Global Affairs al Meta, citat de Reuters.
Acordul, însă, nu specifică cum anume aceste măsuri urmează să fie implementate și nu menționează niciun termen limită până când companiile trebuie să le integreze în serviciile lor.
Până acum, companiile au făcut anumiți pași în combaterea conținutul fals generat de AI, însă au fost măsuri individuale. TikTok a anunțat că va crea, în interiorul platformei sale, o secțiune dedicată alegerilor europarlamentare, numită Election Centre, care va fi disponibilă în limbile celor 27 de țări membre UE și va conține informații din surse oficiale.
Meta, la rândul ei, a spus că va începe etichetarea pe Instagram și Threads a imaginilor și clipurilor generate de inteligența artificială, iar eticheta se va aplica oricărui conținut AI, indiferent de programul folosit în crearea sa. În trecut, Meta declarase că va eticheta doar conținutul generat de propriile servicii de inteligență artificială.
Leave a Comment