
În UE, X are mai puțini moderatori de conținut decât platformele rivale
X, fosta Twitter, are un număr de moderatori de conținut semnificativ mai mic decât alte platforme de social media care activează în UE. Autoritățile europene vor ca rețeaua condusă de Elon Musk să înceapă să se ridice la nivelul industriei și să asigure o moderare mai robustă.
Conform datelor Comisiei Europene, citate de Reuters, X are aproape 2.300 de moderatori de conținut. Prin comparație, YouTube are aproximativ 17.000 de moderatori, iar TikTok raportează că dispune de 6.125.
Diferența, se pare, e suficient de mare ca autoritățile Uniunii Europene să-și facă îngrijorări cu privire la abilitatea X de a respecta regulamentul DSA, care dispune (printre altele) că platformale trebuie să fie active în combaterea conținutului ilegal sau dăunător.
Surse interne ale Comisiei Europene, citate de Reuters, spun că se așteaptă ca X să crească numărul de moderatori prin presiunea rivalilor. Respectarea DSA este un element important pentru UE, motiv pentru care numărul de angajați care se ocupă de acest aspect a crescut la 120, de la 50.
Nu este prima oară când UE atrage atenția că X rămâne codașă printre platformele Big Tech. La sfârșitul lunii septembrie, autoritățile europene au concluzionat că rețeaua condusă de Elon Musk are cea mai mare pondere de postări ce conțin dezinformare.
Articole asemănătoare
Iritabilitate? Cauza poate fi utilizarea intensă a social media
După uciderea unui jurnalist, cetațenii Slovaciei au votat un partid anti-corupție
Platformele de socializare se feresc să sancționeze conturile autorităților din Rusia
Război pe piața de dating online: Bumble se ia de piept cu Tinder
Meta, acuzată că împiedică autoarea cărții „Careless People” să vorbească în fața Congresului sau Parlamentului European