
Google News se va relansa în Spania, după ce legea plăților obligatorii către ziare a fost modificată
Google News revine în Spania după șapte ani de când autoritățile au decis introducerea legii care obliga gigantul tehnologic să plătească presa lunar. Reîntoarcerea serviciului de agregare a știrilor vine în contextul în care Spania și-a modificat legea actuală după normele Uniunii Europene.
Miercuri, Google a anunțat că serviciul său va fi disponibil din nou în Spania „la începutul anului viitor”. Decizia este fundamentată de companie prin faptul că nu mai trebuie să plătească o taxă pentru întreaga industrie media a Spaniei și, în schimb, poate negocia taxe cu editori individuali, conform The Verge.
În următoarele luni, gigantul plănuiește să negocieze cu publisherii spanioli „pentru a ajunge la acorduri care să le acopere drepturile conform noii legi”. Rămâne la latitudinea fiecărei publicații să decidă ce cale va alege: fie va dori să primească taxe de la Google, situație în care compania ar putea alege să excludă publicația din Google News, fie va renunța la banii ce îi revin, în situația în care traficul din Google News depășește eventualele pierderi din publicitate.
În orice caz, există întrebări cu privire la eficacitatea legislației europene. Există voci care afirmă că normele UE le oferă în continuare putere platformelor asupra industriei media, acestea nefiind dispuse să-și împartă în mod corect veniturile din publicitate cu publicațiile online.
Acorduri similare au fost încheiate în 2020 între Google și publisheri din Germania, Australia și Brazilia. Cea mai recentă țară unde au fost semnate acorduri între gigantul tehnologic și industria media este Franța, la începutul anului 2021.
Articole asemănătoare
Jurnalist BBC, „arestat, bătut și lovit” de poliția chineză în timpul protestelor din Shanghai
Propaganda rusă nu vrea să-l vadă pe Marcel Ciolacu la șefia PSD
Twitter, anchetată de UE pentru scurgerea de date a peste cinci milioane de utilizatori
Provocările periculoase apar și pe TikTok: “Skull Breaker Challenge”
Studiu: aproape jumătate dintre români cred că amploarea problemei știrilor false este exagerată