Google implementează un motor complex de asistență: căutări pe bază de content, nu doar cuvinte

Simplu și ușor, pentru a obține răspunsul a ceea ce căutăm putem scrie pe Google un text despre lucrul care ne interesează. Însă compania a dezvoltat un program de asistență inteligentă virtuală care ar putea să îți genereze răspunsurile pe care le cauți și mai simplu de atât.

Inovația Google promite că utilizatorii vor putea obține informațiile cătate pe baza unei imagini alese, a unui filmuleț ori a unei înregistrări audio.

MUM (Multitasking Unified Model) ar putea într-o bună zi să îți ofere răspunsul unei chestiuni neclare din viața ta, dintr-o singură căutare. Programul este menit să se comporte ca un asistent virtual de cercetare, căutând pe internet soluții pentru întrebări complexe, pentru care ar trebui în mod normal să faci mai multe căutări.

În medie, oamenii efectuează 8 căutări pentru a strânge informațiile necesare unui răspuns complet al unei situații din viața de zi cu zi. Motoarele de căutare de astăzi nu sunt suficient de sofisticate pentru a răspunde la fel ca un expert. Dar, cu o noua tehnologie dezvoltată de Google, rezultate complexe vor fi disponibile la un „enter” distanță. 

Programul la care se lucrează în prezent este instruit în 75 de limbi diferite și va putea efectua multe sarcini diferite simultan, permițându-i să dezvolte o înțelegere mai cuprinzătoare a informațiilor și a cunoștințelor lumii decât modelele anterioare. MUM este multimodal, ceea ce înseamnă că poate înțelege simultan informații din diferite formate, cum ar fi pagini web, imagini și multe altele.

Această inovație este menită să vină în ajutorul utilizatorilor, nu în detrimentul altor site-uri web, prin reducerea cantității de trafic pe paginile respective, așa cum s-a speculat deja în spațiul public. Google este deja subiectul de dezbatere pe plan internațional în privința concurenței neloiale pe care o creează pentru paginile de mass-media.

La începutul acestui an, presa franceză a semnat un acord cu Google prin care compania se angaja să plătească pentru conținutul utilizat, în timp ce cea mai mare companie de presă locală din Australia, Nine Entertainment, a încheiat un acord cu Google în valoare de 30 milioane de dolari pe an pentru a-și prezenta știrile în produsele Google, în luna februarie.