Fondatorul versiunii românești a Russia Today a vrut să se alăture PLUS. Partidul, însă, s-a dezis de el

Dan Mușetoiu s-a făcut cunoscut întâi pentru conducerea postului TV The Money Channel și apoi pentru încercarea sa de a ține în viață versiunea românească a organului extern de presă a Kremlinului: Russia Today. Recent, el a încercat și să intre în PLUS, însă fără noroc.

Fondatorul russiatoday.ro – acum un site mort – a anunțat după primul tur al alegerilor prezidențiale că și-a depus adeziunea la filiala Sector 1 a PLUS. Motivul, spune el, ar fi fost implicarea sa în supravegherea procesului de vot chiar din partea partidului lui Cioloș, notează Digi24.ro.

„Am participat la alegeri ca delegat din partea USR-PLUS în sectia de votare 70 din București (704 voturi Iohannis, 702 voturi Barna, 106 Dăncilă). A doua zi am făcut cerere de adeziune la PLUS, sectorul 1 (adică alaltăieri). Sper să mi-o aprobe”,a afirmat Mușetoiu, pe pagina sa de social media.

Totuși, dorința sa nu s-a îndeplinit, întrucât PLUS a respins cererea. Se pare că formațiunea politică condusă de Dacian Cioloș a luat la cunoștință activitatea suspectă a lui Dan Mușetoiu în presă: „Motivul respingerii este activitatea sa anterioară, care a inclus multe colaborări cu publicații care au răspândit materiale mincinoase și rău intenționate, unele fiind mijloace de propagandă rusești. În consecință, conducerea Filialei Sector 1 a considerat că cererea sa de adeziune nu respectă principiile și standardele PLUS și a respins-o ca atare. În aceste condiții, dorim să precizăm că Dan Mușetoiu nu a fost niciodată membru PLUS”.

Amintim faptul că fostul director de programe de la The Money Channel a intrat în atenția publică după ce a înregistrat la OSIM, în 2014, brand-ul ”Russia Today”. Acesta a avut și un site cu același nume, doar că pe un domeniu ”.ro”, și nu ”.com”, așa cum este varianta oficial.

Site-ul cu pricina nu a rezistat prea mult. Varianta oficială a organului de presă externă al Moscovei, Russia Today, a specificat că nu are nimic de-a face cu ”publicația” românească și că însemnele sunt folosite fără acordul său, conform unei declarații oferite Hotnews.ro:

”RussiaToday.ro nu este un canal afiliat la RT;
RT International se difuzeaza in Romania si in intreaga Europa, dar, altfel, RT nu are nicio operatiune sau afiliere in Romania si nici planuri imediate de a initia astfel de activitati.
RT ia foarte serios in considerare folosirea marcilor sale de catre terte parti neautorizate si incercam sa evitam astfel de utilizari prin toate mijloacele adecvate”, sunt precizările făcute de directorul de comunicare al RT la acea vreme.

Totuși, pe pagina de Facebook a site-ului au existat postări până la jumătatea anului 2016. Acum, link-urile respective sunt inactive.