Facebook se opune împărțirii veniturilor din publicitate cu publisherii australieni

Facebook se opune legii care ar putea să îi oblige să împartă veniturile din publicitate cu publisherii australieni, afirmând că nu ar fi vreo diferență majoră dacă știrile nu ar mai apărea pe rețeaua de socializare.

Într-un mesaj transmis Comisiei Australiene pentru Compeție și Consumator (ACCC), gigantul american încearcă să sublinieze că nu compania are cel mai mult de câștigat de pe urma mass-mediei, ci presa. În cazul în care legea este adoptată, atunci Facebook va reconsidera investițiile făcute în jurnalismul australian, conform PressGazette.

”Deși este preferința noastră puternică să continuăm să impulsionăm valoarea pentru ecosistemul de știri locale, arătând conținut de știri pe Facebook, consecința inevitabilă a reglementării prost considerate în Australia este că putem fi nevoiți să ne reconsideram și să prioritizăm investițiile noastre în știri aici”, se mai arată în scrisoarea oficială a companiei conduse de Mark Zuckerberg.

Ceva mai jos, rețeaua de socializare afirmă că veniturile pe care le-a obținut din publicitate sunt depășite cu mult de către ”costurile și investițiile semnificative” pe care le-a realizat în industria mass-media.

În plus, Facebook susține că nu numai presa va avea de pierdut de pe urma unei astfel de reglementări, ci și publicul larg, întrucât legea pay for news ar urma să ”reducă accesul la știrile online” și să ”interfereze cu inovația și investițiile care pot susține durabil jurnalismul din Australia”.

Amintim faptul că, numai în Australia, câștigurile din reclame ale Google și Facebook s-ar ridica anual la aproximativ 4 miliarde de dolari.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *