Facebook nu a reușit să combată discursul instigator la ură, în India
Documente ale Facebook, ajunse în posesia jurnaliștilor Associated Press, arată că platforma este conștientă că eforturile sale în India de a combate conținutul toxic nu sunt suficiente.
“Facebook Papers”, așa cum sunt numite documentele extrase de whistleblowerul Frances Haugen, arată că problema era cunoscută de câțiva ani, India fiind considerată ca una dintre cele mai „expuse țări” din lume. Nu de putine ori, conflictele etnice și religioase începute pe social media s-au terminat cu incidente violente, conform Al Jazeera.
În plus, Facebook ar fi dorit să introducă atât limba Hindi, cât și Bengali, pentru detectarea automată a discursului instigator la ură, însă nu a angajat destui moderatori locali.
Însă lipsa măsurilor rețelei sociale nu este singurul motiv pentru care India este, și azi, măcinată de conflictele începute pe social media. Documentele Facebook arată că o mare parte din postările care conțin dezinformare și ură au fost intensificate de algoritmi, dar și de funcția sa de recomandare.
Pe de altă parte, compania a afirmat pentru AP că a „investit semnificativ în tehnologie pentru a găsi discursuri instigatoare în diferite limbi, inclusiv hindi și bengaleză”. Din acest motiv, „o cantitate redusă de discursuri instigatoare la ură pe care oamenii le văd la jumătate” în 2021.
„Discursul instigator la ură împotriva grupurilor marginalizate, inclusiv a musulmanilor, este în creștere la nivel global. Așadar, îmbunătățim aplicarea și ne angajăm să ne actualizăm politicile pe măsură ce discursul de ură evoluează online”, a afirmat un purtător de cuvânt al Facebook.
Articole asemănătoare
Burtierele România TV despre ”torționarii COVID” și ”neomarxiști”, pe masa CNA. Sesizarea, trimisă de ActiveWatch
China acuză BBC de fake news, după ce compania a cerut ca jurnaliștii săi să nu mai fie hărțuiți
Candidata opoziției a părăsit Belarusul, după ce Lukashenko a câștigat un nou mandat. Există suspiciuni că aceasta a fost amenințată
TikTok va deveni a treia cea mai mare platformă de socializare din lume în 2022
Propaganda rusă prezintă Occidentul ca fiind divizat în susținerea oferită Ucrainei