Smart Shopper 2022: Creștere cu 80% față de anul trecut a celor care au căutat telefoane second hand

Studiul Smart Shopper de la Google. Creștere cu 80% față de anul trecut a celor care au căutat telefoane second hand. Google a lansat astăzi printr-un eveniment online rezultatele studiului Smart Shopper, care analizează comportamentul de cumpărare al românilor, conform Editiadedimineata.ro.

Analiza pleacă de la obiceiurile de achiziție online/offline cu care am ieșit din pandemie și merge către modificările ce se observă în această perioadă, caracterizată de incertitudini economice.

Studiul Smart Shopper de la Google. Iată și concluziile

  • 48% dintre români sunt deciși să își păstreze comportamentul de cumpărare dobândit în timpul pandemiei
  • Creștere de 6% față de anul trecut a celor care au cumpărat online ( de la 41% la 47%)
  • Peste jumătate dintre cei care cumpără online (51%) folosesc telefonul mobil.
  • Jumătate spun că au avut probleme în achizițiile online. Lipsesc review-urile independente, nu le este clar procesul de retur, apare obligativitatea de a-și face cont.
  • 8 din 10 cumpărători își fac un research online.
  • A scăzut numărul celor care fac achiziții spontane (de la 36% la 13%)
  • Prețul contează pentru cel puțin 46%.
  • 80% mai mulți români au căutat pe internet (față de anul trecut) telefoane la mâna a doua.
  • Românii sunt loiali platformelor de unde cumpără, dar dacă găsesc un preț mai bun migrează către alt site.
  • Spre deosebire de Franța și Polonia, încrederea cumpărătorilor din România în piața online rămâne. Există și destul de puține căutări cu privire la inflație sau criză economică.
  • În Europa, au crescut cu 180% căutările pe Googal în privința prețurilor la energie.
  • Căutările/cheltuielile neesențiale sunt în descreștere – turism, restaurante, food. Scad căutările și pentru produsele de folosință îndelungată – mașini, electrocasnice sau chiar imobiliare.

Citiți mai multe AICI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *