Facebook amână Instagram pentru copii, după publicarea raportului care arată că adolescenții ar fi afectați negativ de aplicație

Facebook a decis să amâne dezvoltarea unei aplicații Instagram pentru copiii sub 13 ani. Decizia vine la scurt timp de la publicarea unui raport care arată că adolescenților le-ar fi afectată stima de sine din cauza Instagram.

Anunțul a fost făcut luni de către directorul Instagram, Adam Mosseri. Acesta nu a dezvăluit motivul pentru care ”Instagram for Kids” este pus pe pauză, însă a scris că timpul acesta va fi folosit pentru ca compania să se consulte cu „părinți, experți, factori politici de decizie și autorități de reglementare” și pentru a le asculta îngrijorările, conform Gizmodo.

Asta nu înseamnă că șeful Instagram nu consideră că produsul pentru copiii de sub 13 ani nu este unul important: „Acest lucru ne va oferi timp (…) pentru a demonstra valoarea și importanța acestui proiect pentru adolescenții mai tineri de astăzi”, a mai spus Mosseri.

Instagram stârnește îngrijorări

În urmă cu două săptămâni, Wall Street Journal a publicat un raport intern al Facebook care arăta cum consideră utilizatorii adolescenți că le-a influențat Instagram aspecte ale vieții. Din cele 12 topicuri, doar unul a primit punctaj negativ – imaginea corporală.

Cu alte cuvinte, fetele adolescente au declarat că Instagram le-a modificat în mod negativ viziunea despre propriul corp, afectându-le astfel încrederea în sine.

WSJ a afirmat în articol că Facebook este conștientă de efectele pe care produsele sale le au asupra tinerilor, dar și că „a depus eforturi minime pentru a aborda aceste probleme și le reduce în public”, în timp ce compania se apără și spune că interpretarea făcută de jurnaliști este deficitară, întrucât, în majoritatea cazurilor, adolescentele au declarat că „Instagram le ajută atunci când se luptă cu genurile de momente grele și problemele cu care s-au confruntat întotdeauna adolescenții”.

Însă presa nu este singura care și-a exprimat îngrijorarea cu privire la folosirea Instagram de către copii. La începutul acestei luni, mai mulți membrii ai Congresului au semnat o scrisoare comună prin care îi cereau CEO-ului Facebook, Mark Zuckerberg, să renunțe la planurile de lansare a produsului Kids.