Google dovedește că produsul său este „sigur și privat prin proiectare”

La conferința I/O 2022, Google a anunțat o serie de noi măsuri care va corobora și întări gradul de confidențialitate a datelor utilizatorilor. Jen Fitzpatrick, responsabilă pe partea de siguranță și securitate, a spus că „protejarea confidențialității dumneavoastră ne obligă să fim riguroși în ceea ce privește construirea unor produse care sunt private prin proiectare”.

Conform The Verge, printre noile funcții se află „My Ad Center Interface”. Aceasta va permite utilizatorilor să-și aleagă genul de reclame pe care vor să-l vadă sau, după caz, genul de reclame cu care nu vor să interacționeze. Astfel, se presupune că experiența se vrea a fi una îmbunătățită și orientată spre interesele fiecăruia.

O altă modificare este faptul că datele personale precum adresa de email sau cea de domiciliu vor putea fi eliminate din căutările efectuate pe Google. Afișarea acestor informații rămâne la latitudinea utilizatorilor, iar selectarea gradului de confidențialitate se va putea realiza prin accesarea setării paginii de profil Google.

„Protected computing” este, de asemenea, un set nou de tehnologii care va contribui la date mai bine protejate. În esență, prin această funcție, mai multe informații vor rămâne stocate în dispozitiv, în timp ce mai puține vor fi trimise serverelor de cloud ale companiei. Mai mult decât atât, informațiile care vor fi în transmise către aceste servere vor fi anonimizate prin sisteme specializate.

Alte diferențe notabile sunt faptul că de acum, când o persoană dorește să se logheze, va trebui să confirme prin răspunderea la notificarea pe care o va primi fie pe telefon, fie pe un alt dispozitiv pe care este deja conectat. O dată cu asta, se va realiza automat și o scanare de viruși a oricărui document deschis prin funcția Google, într-o încercare de sporire a gradul de securitate.

Într-o lume în care omul a devenit indispensabil de internet, Google încearcă să dovedească faptul că se gândește la utilizatorii săi, la securitatea și confidențialitatea acestuia. Mișcarea de a îmbunătăți partea de siguranță, probabil va spori și încrederea oamenilor în gigantul tehnologic, iar Google-ul va deveni tot mai esențială în viața de zi cu zi.