Evenimentele întâmpinate în ultimii ani arată că diverși factori reprezintă o reală amenințare asupra spectrului jurnalistic, fiind dificil de garanta…
Serul anti-Covid produs de compania biofarmaceutică britanică AstraZeneca, în colaborare cu Universitatea Oxford, nu are cea mai bună reputație, însă un studiu polonez publicat recent arată că acesta a fost și ținta dezinformării.
Intitulat „Dezin…
Ce e ”fake news” și ce nu? Dacă termenul a devenit rapid popular în ultimii ani, fiind astăzi asociat la scară largă cu orice informație care este sau…
Eforturile Chinei și Rusiei de destabilizare a Statelor Unite ale Americii au constat în fabricarea și întreținerea unor narative toxice în spațiul pu…
Rețelele de socializare joacă un rol central în schimbul de informații în rândul publicului larg, fiind a doua cea mai preferată sursă de știri după presa tradițională. Însă expunerea la dezinformare chiar și cinci minute poate duce la formarea unei …
Un sondaj publicat recent de INSCOP Research, “Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenu…
Compania americană Google a anunțat că va contribui cu 25 de milioane de dolari la noul fond al Uniunii Europene, menit să ajute la combaterea fake ne…
Organizația internațională pentru protejarea libertății presei, Reporters without Borders, a anunțat că va acționa Facebook în instanță pentru că nu a reușit să combată dezinformarea.
Mai precis, RSF acuză compania lui Mark Zuckerberg de „practici …
Pe parcursul anului trecut, Google susține că ar fi eliminat peste 99 de milioane de reclame false privind COVID-19. Reclamele se refereau inclusiv la…