Elon Musk aruncă Twitter în criză, din nou. Conturi amplificate în secret și schimbări pentru ”blue tick”

Ultimele două luni au fost ocupate de TikTok și scandalurile în care este implicată în Europa și SUA, însă Musk, în tot acest timp, a continuat să conducă Twitter așa cum te-ai aștepta să o facă. Compania are o listă secretă de conturi VIP pe care le amplifică, astfel încât postările lor să fie văzute de majoritatea utilizatorilor, iar algoritmul de recomandare este pe cale de a fi schimbat.

De când a preluat rețeaua de socializare, Musk nu a reușit să facă din Twitter o platformă mai importantă, ba chiar din contră. De la exodul agențiilor de publicitate și până la eșecul de a prezenta o strategie de combatere a dezinformării, Twitter pare o companie mult mai slabă decât înainte.

Lista secretă de VIP-uri

Cea mai recentă dezvăluire despre bucătăria internă a Twitter vorbește despre o listă secretă de conturi VIP, care sunt amplificate pentru a fi vizibile pe pagina „For You” a platformei – pagina ce livrează postări recomandate de algoritm.

Platformer a obținut documente care arată că aproape 35 de conturi primesc o atenție sporită când vine vorba de recomandări algoritmice. Conturile sunt monitorizare, iar sistemul de recomandare este schimbat pentru a permite amplificarea postărilor generate de acestea.

Dacă inginerii Twitter identifică segmente ale sistemului de indexare în care tweet-urile de la aceste conturi «cad», pot modifica codul pentru a se asigura că tweet-urile sunt întotdeauna afișate”, scrie jurnalista de la Platformer, Zoë Schiffer.

Lista conține celebrități sau persoane publice considerate importante. Printre cele 35 de personalități VIP se numără Elon Musk (bineînțeles), Joe Biden, LeBron James, Ben Shapiro și Alexandria Ocasio-Cortez.

Lista dezvăluie ceva ce probabil intuiești deja și anume ipocrizia pe care Musk o afișează în postările sale de pe Twitter. Deși afirmă constant că vrea ca toți utilizatorii să fie egali, măsurile și deciziile pe care le ia în spatele cortinei arată o altă realitate.

Este vorba mai degrabă de tratarea tuturor în mod egal. Nu ar trebui să existe un standard diferit pentru celebrități, în opinia mea”, spune miliardarul într-un răspuns postat pe platformă.

Algoritmul va recomanda doar utilizatori cu blue tick

Răspunsul de mai sus al lui Musk se referă la o schimbare a sistemului de recomandare și a celui de verificare a contului. În esență, Twitter va începe să recomande conținut pe pagina „For You” doar de la conturi care plătesc abonamentul lunar pentru vestitul ”blue tick”.

Începând cu data de 15 aprilie, doar conturile verificate vor fi eligibile pentru a apărea în recomandările For You. Aceasta este singura modalitate realistă de a aborda problema înmulțirii conturilor de boți AI avansați”, a anunțat Elon Musk în postare.

Motivul e, bineînțeles, unul de suprafață. Musk nu oferă niciun indiciu despre prezența acestor boți pe platformă și nici despre modul în care aceștia ar opera. În plus, începând cu 1 aprilie, conturile care au bifa albastră dinainte de preluarea lui Musk (așa numitele ”legacy verification”) le vor pierde.

Twitter devine tot mai mult o platformă unde trebuie să plătești pentru a fi vizibil sau a beneficia de opțiuni care înainte erau gratuite, dar nu o să auzi asta dacă citești postările lui Musk. În continuare acesta susține că face Twitter egal pentru toți.

Twitter, evaluată la 20 de miliarde de dolari

Amuzant este faptul că, într-un document intern analizat de The New York Times, Musk susține că Twitter ar valora acum doar 20 de miliarde de dolari. Spun asta pentru că platforma a fost cumpărată cu 44 de miliarde de dolari, însă noua conducere n-a reușit altceva decât să scadă încrederea utilizatorilor și a brandurilor în abilitățile sale de moderare și eliminare a conținutului dăunător.

Schimbările anunțate, dar și comportamentul pe care îl afișează către jurnaliști și grupuri civile a făcut ca Twitter să se afle, mai mereu, în centrul unui scandal sau al unei crize. Musk vrea să pară calm cu privire la aceste probleme (a cerut ca echipa de comunicare a platformei să răspundă cu poop emoji la e-mailuri din partea presei), dar adevărul este că pierde bani de pe urma acestor crize; Twitter nu s-a devalorizat degeaba.

Mai interesant este faptul că această auto-evaluare a companiei s-ar putea să fie mult prea optimistă. Financial Times spune că Twitter ar valora 12 miliarde de dolari, având în vedere veniturile generate din octombrie 2022, de când Musk a preluat platforma.

Situația este clar una delicată pentru Twitter, iar măsurile pe care miliardarul le pregătește pentru companie nu par a ușura din problemele care o macină, ba din contră. Totuși, o urmă de speranță există.

Nu tot timpul anunțurile lui Musk s-au tradus în politici implementate de Twitter, cel mai vizibil exemplu fiind veniturile din reclame pe care creatorii de conținut ar fi trebuit să-l primească când apare publicitate în secțiune de comentarii ale postărilor lor.

La aproape două luni de la acest anunț, nu există vreo dovadă că cineva a primit bani din asta. Nici Twitter și nici Musk nu au mai vorbit de atunci despre acest venit pentru creatorii de conținut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *