Digitalul în 2018. În lume și în Europa de est
Piața de digital este în creștere peste tot în lume, dar un studiu pus la dispoziție recent de We are social, o agenție globală ce pune gândirea de tip social la baza marketing-ului și Hootsuite, o platformă de social media management, arată câteva date foarte interesante.
La nivelul lunii ianuarie 2018, din totalul unei populații globale estimate la 7.593 miliarde de persoane, 3.1 miliarde erau useri activi ai diverselor platforme social media dintr-un total de peste 4 miliarde de persoane conectate la internet. Această cifră reprezintă în sine o creștere cu 13% față de nivelul ultilizatorilor social media din urmă cu numai un an, în ianuarie 2017.
Penetrarea internetului la nivelul Europei de est atinge un nivel 77% din populație, în vreme ce același indicator arată un procent de 56% în cazul răspândirii social media în aceeași zonă geografică.
În ce privește tipul aplicațiilor folosite, țările din Europa de est folosesc, în marea majoritate, Facebook, excepție notabilă făcînd Ucraina (Viber) și Rusia (Whatsapp). Din totalul țărilor incluse în acest studiu, un număr de 72 folosesc preponderent Facebook, fiind depășite numai de cele care folosesc în special Whatsapp (128).
Peste 4 miliarde de oameni folosesc internetul în medie de 6 ore pe zi. Cât despre trendurile pe care le prefigurează Hootsuite pentru 2018, așteptați-vă, printre altele, la următoarele lucruri:
– Creșterea influenței inteligenței artificiale. Dar, deși marketerii au îmbrățișat din plin boții și contentul generat de inteligența artificială, este încă neclar dacă și publicul va fi la fel de încântat
– Brandurile vor fi încurajate să genereze content video, pe măsură ce acest tip de conținut se remarcă printr-o creștere tot mai mare în preferințele userilor
– Impactul formatorilor de opinie netradiționali, de tipul influencerilor, va continua trendul crescător, în defavoarea instituțiilor oficiale de presă
Și pentru că studiul în cauză este detaliat la nivelul țărilor din zona Europei de est, iată câteva date statistice interesante privind România:
– Un total de 13.7 milioane de români sunt conectați la internet, reprezentând 70% din cele 19.6 milioane de persoane care formează totalul populației
– Din cei 13.7 milioane de români conectați la internet, 10 milioane sunt activi pe social media, cifră în creștere cu 6% față de luna ianuarie a anului 2017. Numărul userilor care dețin conturi pe platforma Facebook este, de asemenea, de 10 milioane, această rețea de socializare fiind accesată în proporție de 89% de pe mobil
– Românii care accesează platforme social media de pe mobil este de 8.9 milioane, iar cei care urmăresc content video zilnic ating un procent de 57% din totalul de utilizatori
– Dintre aceștia, cei mai mulți sunt de sex masculin, din categoria de vârstă 25-34 de ani (un procent de 14% dintr-un eșantion de 2.6 milioane persoane)
– În ce privește cumpărăturile online pe categorii de produse, românii au cheltuit cel mai mult pe produse electronice (712.5 milioane de dolari în 2017). Numărul celor care își fac cumpărăturile online este de 9.3 milioane, în creștere cu 9% față de anul precedent
– Nici la Instagram românii nu stau tocmai rău: din totalul celor 10 milioane de persoane active în social media, 3.2 milioane folosesc Instagram
– Top 3 căutări în anul 2017 pe Google ale utilizatorilor români: Facebook, Youtube respectiv Google
– În ce privește traficul pe internet în funcție de terminalul folosit, acesta se împarte în 59% (desktop și laptop), 38% (mobil), 3% (tablete) și 0.04% (altele)
Cât privește viteza internetului prin conexiuni fixe, pentru care România este cunoscută în întreaga lume, aceasta se situează la 98.64 mbps. Spre exemplu, în Bulgaria, viteza aceluiași tip de conexiune este de 43.81 mbps, în vreme ce în Federația Rusă aceasta este de numai 37.4 mbps.
Articole asemănătoare
Halucinațiile Sputnik.md: ce scenarii mincinoase revarsă propagandiștii lui Putin! EXCLUSIV
Facebook blochează Russia Today și Sputnik în UE
Cum văd trei foști manageri ai Pro TV vânzarea postului către PPF: ”Prețul plătit este sub valoarea pe bursă”
Nu lăsa adevărul să strice o știre buna! Loteria informațiilor pe surse în online-ul românesc
Cum combați eficient campaniile de dezinformare? Cazul Franței