Dezinformarea rusă a încercat – și în mare parte a eșuat – să influențeze alegerile din Germania

Multe dintre eforturile de război informațional ale Rusiei au vizat publicul german înainte de alegerile parlamentare din februarie, ceea ce a făcut ca comunitatea internațională să își facă griji cu privire la rezultatul pe care astfel de campanii l-ar putea avea nu numai asupra politicii germane, ci și asupra celei globale.

Din fericire, încercările Moscovei nu au fost atât de reușite – cel puțin potrivit companiei de monitorizare a dezinformării Graphika, citată de Forbes.

Campania, care a inclus videoclipuri cu voice-over-uri generate de AI și imitații ale unor instituții media – metodă cunoscută sub numele de „Doppelganger” -, „a câștigat o tracțiune minimă în rândul audiențelor online autentice din Germania și s-a străduit să pătrundă în conversația mai largă”.

Cu toate acestea, se pare că Rusia a reușit să atragă mai multă atenție asupra partidului de extremă dreapta AfD. Cyabra, o companie israeliană de combatere a dezinformării, a dezvăluit că există „o creștere bruscă a conversațiilor online despre AfD – analiza Cyabra arată o creștere majoră a angajamentului pe rețelele sociale, profilurile false jucând un rol-cheie în amplificarea discursului. Acesta nu este doar un eveniment izolat sau unic pentru alegerile din Germania”.

Pe de altă parte, o altă analiză realizată de Digital Forensic Research Lab al Atlantic Council și AlgorithmWatch sugerează că creșterea popularității AfD pe X nu a fost datorată boților ruși, ci interacțiunilor liderului partidului, Alice Wedel, cu Elon Musk.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *