Cum încearcă presa online să se salveze: HuffPost, cumpărat de BuzzFeed pentru a atrage publicitate

Se întâmplă schimbări pe piața de media online. Site-ul HuffPost, cunoscut mai bine pentru vechiul său nume, HuffingtonPost, a fost cumpărat de BuzzFeed. Decizia vine ca urmare a pierderilor suferite în ultimii doi ani de cele două publicații și este văzută ca o posibilă salvare.

Din rău în mai rău

Conform Reuters, acțiunea are loc în urma mai multor pierderi suferite de cele două site-uri în timpul pandemiei, BuzzFeed ajungând chiar să închidă redacțiile din Marea Britanie și Australia. Însă situația nu era optimistă nici în 2019, când cele două companii au fost nevoite să concedieze în jur de o mie de persoane.

Conform The Wall Street Journal, „traficul BuzzFeed a scăzut cu aproape 23%, până la 69 de milioane de vizitatori unici în octombrie [2020 – n.r.], comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit firmei de analize web Comscore. HuffPost a atras 36 de milioane de vizitatori în octombrie, potrivit Comscore, un declin de aproximativ 5% comparativ cu perioada din anul anterior”.

Principalii factori care stau în spatele declinului rapid al celor două publicații online sunt pandemia de coronavirus, care a afectat în mare parte bugetele de publicitate, dar și monopolul pus de către Google și Facebook pe piața de media, fără a da ceva la schimb.

Achiziționarea majorității acțiunilor de către BuzzFeed pare a fi una dintre ultimele soluții pentru HuffPost, a cărei situație nu pare că s-a îmbunătățit considerabil după reducerea cheltuielilor de personal. Anul trecut, publicația a încercat chiar să-și diversifice sursa de venit, adăugând un paywall pentru anumite articole.

Viitorul, incert

Verizon Media, compania care deținea până acum HuffPost, va rămâne acționar minoritar. Site-ul de știri a ajuns în portofoliul Verizon după ce a achiziționat AOL în 2015, care cumpărase la rândul său The Huffington Post în 2011, de la fondatorii săi (Andrew Breitbart, Arianna Huffington, Kenneth Lerer, și Jonah Peretti). 

Peretti, care acum este la conducerea BuzzFeed, va fi cel care se va ocupa de gestionarea activității HuffPost. „Am amintiri vii despre transformarea HuffPost într-un punct de presă important în primii săi ani, dar BuzzFeed face această achiziție deoarece credem în viitorul HuffPost și în potențialul pe care îl are pentru a defini peisajul media în anii următori. Odată cu adăugarea HuffPost, rețeaua noastră media va avea mai mulți utilizatori, petrecând mult mai mult timp cu conținutul nostru decât oricare dintre colegii noștri”, a afirmat Jonah Peretti, conform TechCrunch.

Însă, conform unui comunicat de presă comun, schimbările de conținut nu vor fi majore, cele două publicații prioritizând distribuirea reciprocă a conținutului pe platforme, explorarea de oportunități de monetizare și de publicitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *