O înșelătorie deepfake a costat o multinațională 25 de milioane de dolari

Un bărbat, care lucra în domeniul financiar pentru o companie multinațională, a fost păcălit prin deepfake să plătească 25 de milioane de dolari după ce a participat la o întâlnire online cu cei pe care îi credea colegii săi de muncă și cu directorul financiar al companiei.

Se pare că nimeni dintre cei pe care i-a văzut în acea videoconferință nu era real, ci mai degrabă recreerea prin utilizarea deepfake, conform CNN.

„(În) videoconferința cu mai multe persoane, se pare că toată lumea [pe care a văzut-o] era falsă”, a declarat poliția din Hong Kong prin intermediul unuia dintre reprezentanții săi.

Cum a funcționat schema? Bărbatul a primit un e-mail care ar fi fost trimis de către directorul financiar al companiei din Marea Britanie, în care se vorbea despre necesitatea unei tranzacții secrete.

Muncitorul a fost suspicios, crezând că este vorba de un e-mail de phishing, dar îngrijorările sale au fost lăsate deoparte după apelul video. Celelalte persoane care au participat sunau și arătau ca niște colegi de muncă pe care îi cunoștea dinainte.

Așa că, atunci când i s-a cerut să trimită un total de 200 de milioane de dolari din Hong Kong – aproximativ 25,6 milioane de dolari, angajatul a fost de acord. Escrocheria a fost descoperită abia mai târziu, când bărbatul a verificat la sediul central al corporației.

O problemă în creștere

Utilizarea deepfake în escrocherii elaborate a crescut recent, deoarece tehnologia a devenit ușor accesibilă oricui.

Cel mai recent, Taylor Swift a fost victima unor imagini pornografice, generate de inteligența artificială. Înainte ca platformele de socializare să poată opri răspândirea, imaginile au devenit foarte populare – fiind vizualizate de zeci de milioane de ori înainte de a fi eliminate.