Concurența neloială i-a adus lui Google o amendă usturătoare

Google a primit o amendă usturătoare, constând în 1,3% din cifra de afaceri realizată în 2018, după ce a fost acuzată de concurență neloială.

Mai exact, gigantul american și-ar fi păstrat o poziție dominantă pe piață prin impunerea unor clauza restrictive sau de exclusivitate în contracte cu anumite site-uri. Astfel, alți jucători din domeniu nu au putut să afișeze publicitate pe site-uri respective, conform Gizmodo.

Ancheta oficialilor Uniunii Europene a scos la iveală ceva discutat de mai multă vreme – că n-ar fi o simplă greșeală. ”Strategia” ar fi durat peste 10 ani și a afectat atât competiția, cât și proprii consumatori, care n-au avut acces la serviciile concurenței.

„Google și-a cimentat poziția dominantă în anunțurile de căutare online și a fost protejat de presiunea concurenței prin impunerea unor restricții anticoncurențiale contractuale pe site-urile web ale unor terțe părți”, a declarat miercuri comisarul UE antitrust Margrethe Vestager. „Aceasta este ilegală în conformitate cu normele UE antitrust. Abaterile au durat mai mult de 10 ani și au negat altor companii posibilitatea de a concura pe merite și de a inova – și consumatorilor avantajele concurenței „.

În consecință, UE a amendat Google cu 1.7 milioane de euro (1,3% din cifra de afaceri de pe anul trecut), însă pare că gigantul american este obișnuit cu astfel de sancțiuni. În urmă cu un an, Comisia Europeană a amendat compania pentru abuz de poziţie dominantă în utilizarea sistemului de operare Android. Un scenariu asemănător s-a petrecut și în iunie 2017, când s-a dezvăluit că Google și-a favorizat comparatorul de prețuri dezvoltat de către companie (Google Shopping), prin abuzarea de poziţia sa dominantă în căutările online.

„Continuăm să primim plângeri de la oameni care sunt preocupați de modul în care funcționează aceste piețe, așa că vom continua să ne facem treaba”, a mai spus Vestager.