Utilizatorii Netflix sunt confuzi despre noua taxă ”password sharing”

În luna martie Netflix anunța că începe testarea unei taxe suplimentare pentru utilizatorii care își împart contul cu persoane care nu locuiesc în aceeași casă. Experimentul se desfășoară în Chile, Costa Rica și Peru, iar utilizatorii din aceste țări spun că sunt confuzi cu privire la implementarea acestui nou cost.

Un reportaj al Rest of World arată cum schimbările testate de Netflix mai degrabă au încurcat oamenii. De la regulile confuze și până la o inegalitate în aplicarea noii taxe, compania de streaming pare a avea dificultăți în implementarea măsuri menite să oprească parazitarea conturilor.

Unii utilizatori au spus că noua taxă a crescut prețul abonamentului suficient de mult ca aceștia să renunțe la serviciile Netflix. Alții fie continuă să își împartă conturile fără a fi notificați de schimbarea regulilor, fie ignoră regula fără nicio consecință.

Nu a fost vorba doar de noile costuri. Pur și simplu nu mă mai bucuram de majoritatea serialelor lor”, a declarat un utilizator din Peru pentru Rest of World.

Netflix a confirmat că implementarea a fost progresivă și că este posibil ca diferiți abonați să plătească taxa în mod diferit.

Totuși, una dintre cele mai mari probleme ale companiei cu privire la acest subiect este reprezentată de lipsa de claritate în ceea ce privește modul în care Netflix determină o „gospodărie”. În mod oficial, compania consideră persoane din aceeași gospodărie, persoanele care locuiesc în aceeași casă, excluzând astfel orice relație de rudenie.

Cu toate astea, utilizatorii nu înțeleg această definiție a Netflix, mai ales în situația în care unii pot în continuare să își împartă contul. Această imprecizie riscă acțiuni din partea autorităților.

Agenția peruană pentru drepturile consumatorilor (Indecopi) a declarat că tarifarea diferită ar putea fi considerată o modalitate de discriminare arbitrară a utilizatorilor. Conform Rest of World, agenția nu oferit detalii despre demararea sau existența unei investigații care să stabilească discriminarea, însă autoritățile din țările unde Netflix desfășoară acest experiment au cerut companiei să clarifice noile regulile, începând cu definirea ”gospodăriei”.

Confuzia este prezentă și în rândul reprezentanților Netflix. O sursă a Rest of World care lucrează în cadrul filiale Netflix din Peru a declarat că angajații din deprtamentul servicii clienți au fost ei înșiși confuzi cu privire la ce să spună atunci când sunt întrebați de utilizatori despre schimbarea regulilor.

Sursa a mai spus că angajații au fost instruiți ca, în cazul în care un abonat sună și spune că cineva din gospodăria sa doar folosește contul dintr-o altă locație, să îi spună abonatului că poate folosi contul fără costuri suplimentare după ce folosește un cod de verificare emis de platformă.

E clar că Netflix nu a gândit în detaliu acest plan de oprire a parazitării conturilor. Decizia pare să fi fost grăbită, orice retușare sau cizelare a ei fiind făcute din mers. La fel cum introducerea unui abonament cu reclame a fost avansată, deși implementarea trebuia să aibă loc anul viitor.

Netflix trece prin cea mai proastă perioadă a sa, în principal, din cauză că serviciul a pierdut 200.000 de utilizatori doar în primele trei luni din 2022. A fost prima pierdere de acest gen înregistrată de companie din 2011 încoace. Mai mult decât atât, Netflix a spus că se așteaptă ca alte două milioane de utilizatori să renunțe la abonament în acest trimestru. Lucrurile nu arată bine pentru gigantul de streaming, iar măsurile pe care le testează (sau urmează s-o facă) nu demonstrează decât situația dificilă pe care o traversează.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *