Companiile AI negociază cu industria media folosirea articolelor de presă
Google, Microsoft și OpenAI s-au întălnit cu directorii unora dintre cele mai importante organizații media, printre care Axel Springer, News Corp și The New York Times pentru a discuta o posibilă plată privind folosirea articolelor de presă de către programele AI.
ChatGPT, Bard sau Bing Chat folosesc date publice de pe internet pentru a-și antrena modelul generativ. Acest lucru presupune faptul că aceste programe accesează articole de știri – unele accesibile doar prin intermediul unei subscripții – fără niciun beneficiu pentru editorii de știri.
Conform Financial Times, asta ar urma să se schimbe. Reprezentanții Google, Microsoft, OpenAI, dar și Adobe s-au întâlnit cu oameni din conducerea unor organizații media pentru a stabili un model de plată pentru accesul inteligenței artificiale la conținutul de știri.
Sursele citate vorbesc de o posibilă taxă de tip abonament pe care editorii de știri ar putea s-o primească. Suma anuală alocată de către giganții tech ar putea să fie cuprinsă între 5-20 de milioane de dolari. Negocierile sunt, însă, în faza incipientă, iar soluția nu este încă stabilită.
Google s-a întâlnit deja cu The Guardian unde ambele părți au căzut de acord cu privire la importanța remunerării pentru conținutul media.
„Google a pus pe masă un contract de licențiere. Au acceptat principiul că trebuie să existe o plată. . dar nu am ajuns la punctul în care să vorbim de zerouri. Ei au recunoscut că trebuie să avem o discuție despre bani în următoarele câteva luni, ceea ce reprezintă primul pas”, a declarat un reprezentat al The Guardian pentru Financial Times.
După acest comentariu, Google a răspuns că existența unui contract privind licența articolele este incorectă, deoarece negocierile încă se poartă.
Chiar dacă varianta finală a acestei plăți (forma și suma ei) nu este stabilită, e clar că marii dezvoltatori de inteligență artificială sunt conștienți de importanța unui parteneriat cu sectorul media, asta chiar dacă au folosit deja conținut de știri în mod gratuit pentru a-și antrena programele.
„Companiile de inteligență artificială știu că urmează să fie reglementate și se tem de ele. Este în interesul tuturor părților să vină cu o soluție pentru un ecosistem sănătos. Dacă nu există niciun stimulent pentru a crea proprietate intelectuală, nu există nimic de câștigat. Iar inteligența artificială va deveni prostie artificială”, a spus Mathias Döpfner, șeful Axel Springer, citat de FT.
Oricare va fi soluția, este un pas important pentru industria media și cea a inteligenței artificiale, în principal pentru că se pot evita greșelile pe care ascensiunea social media le-a produs pentru mediul informațional.
Articole asemănătoare
Google este desemnată monopol în domeniul motoarelor de căutare, în urma procesului antitrust din SUA
Facebook, pregătiri pentru alegerile din SUA: a mai închis alte zeci de conturi
Institutul Elie Wiesel: Pandemia a intensificat anti-semitismul din mediul online
Cum a reacționat presa la ”farsa” făcută de Selly mass-mediei
Decizia CCR privind neconstituționalitatea numirilor interimare de la TVR și Radio România a fost publicată