Facebook a dezactivat fără vreun avertisment conturile a peste 60 de activiști din Tunisia

Compania lui Mark Zuckerberg se află din nou în atenția publică, după ce conturile a aproximativ 60 de activiști și bloggeri politici din Tunisia au fost dezactivate fără vreun avertisment.

În decursul weekendului, mai multe figuri publice importante din Tunisia s-au trezit că nu mai pot comunica cu comunitatea online, strânsă pe paginile lor de Facebook. Emma Mizouni, activist pentru libertatea pe internet și jurnalist, afirmă că gigantul tehnologic nu a transmis niciun mesaj direct persoanelor afectate, conform The Guardian.

Situația ar fi fost rezolvată abia după intervenția organizației non-guvernamentale IWatch, care încearcă să combată corupția și să sporească transparența. Doar 14 conturi (din 60, câte ar fi dispărute) ar fi fost recuperate.

Nu au primit niciun avertisment, nicio notificare în avans și încă nu au nicio explicație. Până la urmă am reușit să recuperăm 14 apelând la IWatch… dar nu știm nimic despre restul”, a afirmat Mizouni.

Cu toate astea, Facebook a afirmat, conform The Guardian, că dipariția conturilor nu ar fi fost făcută cu rea-voință. De vină ar fi fost niște ”probleme tehnice”.

”Din cauza unei erori tehnice, am eliminat recent un număr mic de profiluri, care acum au fost restaurate. Nu încercam să limităm capacitatea nimănui de a posta sau de a se exprima și de a ne cere scuze pentru orice inconvenient cauzat”, a afirmat compania lui Mark Zuckerberg într-un comunicat.

Situația este cu atât mai gravă cu cât Facebook a devenit un canal oficial de comunicare cu publicul, pentru politicienii, activiștii și chiar instituțiile publice tunisiene. Un raport realizat de către AccessNow arată că mai bine de jumătate din populația acestei țări folosește în mod constant Facebook.

Rețeaua de socializare ar fi jucat un rol major în revoluția din 2011, în urma căreia Zine al-Abidine Ben Ali a fost dat jos de la putere. Totuși, nu e prima oară când platforma reușește să-i dezamăgească pe tunisieni: în decursul anului trecut, ONG-urile care militează pentru transparentizarea mediului politic au cerut Facebook să publice informațiile privind reclamele politice – răspunsul a venit după multe luni, după ce alegerile se încheiaseră.