
Cea mai mare companie de presă din Australia a semnat un acord cu Google în valoare de 30 de milioane de dolari
În ajunul dezbaterii legii referitoare la obligația marilor companii tech de a plăti publicațiile pentru conținutul folosit, Google a reușit să semneze mai multe acorduri cu instituții media.
Cea mai mare companie de presă locală din Australia, Nine Entertainment, a semnat un acord cu Google în valoare de 30 milioane de dolari pe an pentru a-și prezenta știrile în produsele Google. Se crede că decizia a venit la două zile după ce o altă instituție media, Seven West, a acceptat termenii cu gigantul tehnologic, conform The Guardian.
Nine, editorul Sydney Morning Herald și the Age, nu a confirmat public acordul cu Google, însă informația a fost raportată de SMH miercuri dimineață.
O altă mică companie media, Junkee Media, a semnat, de asemenea, o scrisoare de intenție pentru a furniza conținut de știri pentru produsul Google News Showcase. CEO-ul companiei susține că venitul va reprezenta un ajutor pentru jurnalismul dedicat tinerilor.
Ce spun oficialii australieni
Parlamentul australian se pregătește să voteze o lege care ar obliga companii precum Facebook și Google să plătească publicațiile pentru știrile indexate pe serviciile proprii. În ciuda amenințărilor și lobby-ul celor două companii, proiectul legislativ a rămas relativ neschimbat – cu excepția unor amendamente minore.
În ceea ce privește acordurile semnate recent, trezorierul Josh Frydenberg susține că „niciunul dintre aceste acorduri nu s-ar fi întâmplat dacă nu am avea legislația în fața Parlamentului”.
Articole asemănătoare
Trendul muzicii lo-fi de pe YouTube, infiltrat de melodii generate de AI
Meta amenință Canada cu blocarea accesului la știri dacă introduce Legea privind știrile online
Robert Cazanciuc susține că presa românească nu are un cod deontologic. Google îl contrazice
Robert Turcescu, înapoi în presă. Va coordona Evenimentul Zilei
Medicul care l-a tratat pe Navalnîi imediat după otrăvirea cu Novichok a dispărut