Biden încearcă să atragă alegătorii tineri prin TikTok. Ce se întâmplă cu Trump?
Campania lui Joe Biden pentru un al doilea mandat de președinte al Statelor Unite ale Americii încearcă să facă ceea ce orice politician din secolul XXI speră să realizeze: să se adreseze unui public mai tânăr. Iar dacă am învățat ceva despre Gen Z și Millenials este că aceștia IUBESC TikTok.
Așa că, în mod firesc, campania și-a îndreptat o parte din atenție către această platformă, începând cu duminica Super Bowl – evenimentul de care americanii sunt atât de entuziasmați încât își petrec mult timp pregătindu-se doar pentru pauza de la jumătatea meciului.
Dar cum rămâne cu celălalt tip, cel-al-cărui-nume-nu-trebuie-spus? (Da, este o referință la Harry Potter). Ei bine, Semafor relatează că nu este la fel de ușor pentru Donald Trump. El nu poate să se înscrie pur și simplu pe TikTok ca adversarul său. De ce, s-ar putea întreba cineva. Ei bine, pentru că, în timpul mandatului său anterior, Trump a încercat din răsputeri să interzică platforma de socializare, argumentând că firma-mamă a acesteia, compania chineză ByteDance, este o amenințare la adresa securității SUA.
Între timp, o persoană apropiată de campania lui Trump a declarat că „se îndoiește” că fostul președinte va face vreodată pasul spre aderarea la TikTok. El nu este singura figură politică care stă departe de TikTok, în ciuda faptului că dorește să câștige alegerile și a faptului că mult peste jumătate dintre tinerii adulți din SUA folosesc platforma. Semafor afirmă că mulți republicani nu au un cont pe platformă. Unii dintre ei, despre care se zvonește că ar putea fi și potențiali vicepreședinți aleși de Trump, i-au trimis o scrisoare lui Biden în care îl îndeamnă să „șteargă contul„, deoarece platforma „pune în pericol securitatea națională„.
„Dacă puneți în balanță posibilul impact pozitiv asupra alegătorilor tineri și impactul negativ sigur asupra bazei noastre, este o situație de egalitate în cel mai bun caz„, a declarat pentru Semafor o a doua persoană apropiată campaniei.
Există un mare „dar”. Faptul că Joe Biden s-a alăturat TikTok nu înseamnă neapărat că va obține cu adevărat mai mulți alegători tineri. Pe toate platformele, el și Kamala Harris, vicepreședintele său, au puțin peste 200.000 de urmăritori și aproximativ 1,9 milioane de like-uri. Aceste cifre sunt mari, dar, având în vedere standardele TikTok, ar putea fi mai bune. Pentru Generația Z și Millenials, Joe Biden s-ar putea să nu fie atât de “TikTok material” pe cât și-ar dori.
Articole asemănătoare
Parteneriat între Google și WordPress, pentru jurnalismul local
The Guardian atinge un milion de abonați online. Mai mult de jumătate sunt din afara Regatului Unit
TVR va trebui să facă publice cheltuielile din pandemie. Decizia nu e însă definitivă
Facebook, gafă după gafă: după ce a eliminat o poză istorică, utilizatorii care au distribuit un articol al The Guardian au fost blocați
Amendă aplicată de ANSPDCP pentru marketing nesolicitat prin telefon