
Alegătorii americani, îndemnați prin apeluri telefonice să stea acasă. FBI ar ancheta posibila tentativă de influențare a votului
„Acesta este doar un apel-test. E timpul să rămâneți acasă. Rămâneți în siguranță și rămâneți acasă”, a fost îndemnul primit de mai mulți alegători americani chiar în preajma votului.
Înregistrarea, în ciuda faptului că nu precizează când „e timpul” ca alegătorii să rămână acasă, ar face parte dintr-o încercare mai largă de intimare a electoratului. Tehnica folosirii mesajelor preînregistrate nu este însă nouă, după cum afirmă mai mulți experți citați de presa internațională.
Kristen Clarke, președinte și director executiv al Comitetului avocaților pentru drepturile civile susține că „Robocalls sunt o problemă mai mare în acest an decât în anii anteriori. Am primit câteva plângeri cu privire la mesaje preînregistrate care vizează oameni din Flint (Michigan)”, conform USA Today.
Deși FBI nu a dorit să spună public dacă anchetează sau nu o posibilă tentativă de influențare a votului, un oficial din cadrul Departamentului pentru Securitate Internă a susținut că sursa apelurilor este investigată de către agenții federali, conform TechCrunch.
Și procurorul statului New York a deschis o anchetă privind robocall-urile. Letitia James atrage atenția asupra faptului că locuitorii New York-ului au fost ținta acestor mesaje de mai multe săptămâni, însă îi îndeamnă pe americani să nu-și piardă încrederea în procesul electoral.
Un raport publicat luna trecută de către Departamentul de Justiție al SUA susține că, în ciuda eforturilor autorităților de a stopa această metodă, alegerile prezidențiale și pandemia COVID-19 au alimentat o creștere a numărului de apeluri robotice.
Articole asemănătoare
Doi jurnalişti cunoscuţi în România, puși sub învinuire pentru deținere și consum de droguri
Twitter, comparată cu Hitler de o publicație pro-guvernamentală sârbă pentru etichetele „media afiliată statului”
Cum a păcălit o universitate internetul – povestea unchiului ucigaș în serie și a pescarului pirat
Aproximativ 30% din persoanele abonate la un buletin informativ de fact-checking au distribuit dezinformare
Legăturile dintre Mihai Chirică și firma care câștigă contracte pe bandă rulantă în Iași