Românii, cu ochii pe televizoare în ziua alegerilor. Care au fost cele mai urmărite posturi de televiziune
În seara de 24 noiembrie, românii au avut ochii ațintiți asupra televizorului pentru a vedea rezultatele alegerilor prezidențiale din turul doi. Mai multe posturi de televiziune cunoscute au fost vizionate de români, pentru a răspunde la întrebarea pe care și-o pun de mult timp: cine va fi președintele României?
În plus, o mulțime de oameni au urmărit și dezbaterile politice după ce s-a anunțat că președintele țării va fi în continuare Klaus Iohannis, pentru a observa ce sentimente și păreri există în urma celui mai așteptat eveniment al anului.
Aproximativ 6,5 milioane de români au vizionat mai multe canale de știri pentru a afla deznodământul luptei pentru Cotroceni dintre fostul premier Viorica Dăncilă și Klaus Iohannis, acesta câștigând cu un scor de peste 65% din voturi. În primele 15 minute de la închiderea stațiilor Exit-Poll cele mai vizionate au fost Pro Tv și Antena 3, conform paginademedia.ro.
Pro Tv, cel mai urmărit post
La nivel național, în jur de două milioane de români erau concentrați asupra rezultatelor pe canalul Pro Tv, Antena 3 a avut peste 1,1 milioane de telespectatori, iar Antena 1 a captat atenția a peste un milion de oameni.
La orașe, în primele minute de la închiderea Exit-Poll-urilor, Pro Tv, Antena 3, dar și România Tv s-au clasat în top trei cele mai urmărite posturi de televiziune.
În ceea ce privesc preferințele publicului tânăr, lucrurile stau puțin diferit, întrucât Pro Tv se menține pe primul loc, cu mai mult de 500.000 de telespectatori, dar este urmat de Antena 1, având peste 200.000 de privitori, și de Digi24 care a avut aproximativ 170.000 de tineri curioși de rezultatele confruntării Iohannis-Dăncilă.
Mai mult, tot aseară Digi24 a reușit să se facă popular și în mediul online, după ce una din burtierele de titlu a devenit virală pe Facebook. Titlul care a anunțat rezultatul alegerilor, anume: „Viorica Dăncilă a πRdut”, a reușit să stârnească interesul tinerilor, făcând referire la greșeala fostului premier cu privire la calculul ariei cercului.
Dezbaterile, urmărite și ele în număr mare
La dezbaterile politice de după aflarea rezultatelor, între orele 21.00-24.00, cel mai vizionat post din toată țara a fost Pro Tv, care a avut peste 1,2 milioane de oameni curioși în legătură cu opiniile și discuțiile politice stârnite în urma alegerilor. Acesta a fost urmat de către România Tv, care a captat atenția a peste 800.000 de oameni din țară, plasându-se pe locul doi în această categorie.
La nivel urban, persoanele s-au încrezut tot în Pro Tv pentru a observa cum sunt împărțite părerile și sentimentele politicienilor din România, după ce Klaus Iohannis a fost declarat învingător pentru a doua oară în cadrul alegerilor prezidențiale.
Articole asemănătoare
Iohannis, criticat în presa din Ungaria: Vrea să fie mai român decât românii
Un nou raport arată cât de predispuși sunt oamenii să verifice credibilitatea unei imagini de pe net
Planurile ridicole ale lui Elon Musk: taxe pe tweet-uri
După Meta, acum și Google anunță blocarea știrilor pentru utilizatorii din Canada
Vicepreședintele ANCOM: „TikTok e o problemă de siguranță națională”