Trei publicații independente promovează pe Facebook articole despre PNL
Trei publicații independente și-au promovat mai multe articole cu caracter politic, toate concentrându-se asupra PNL, prin postări pe Facebook sponsorizate cu proprii bani. G4Media.ro, News.ro și Newsweek au cheltuit în total peste 25.000 de lei pentru a crește popularitatea articolelor pe rețeaua de socializare.
Știrile au la bază conferințe de presă, preluări din presa internațională sau declarații. Personajele principale au fost președintele Klaus Iohannis, Ludovic Orban, dar și posibili viitori miniștri, propuși în guvernul PNL, după căderea guvernului Dăncilă, conform pressone.ro.
Între 20-24 septembrie, G4Media.ro a sponsorizat mai multe materiale ce erau centrate asupra Partidului Național Liberal, acestea nefiind categorizate drept material politic. Conform datelor publice pe Facebook au fost cheltuiți 4.540 de lei pentru a fi promovate. Trei dintre acestea se evidențiază declarațiile președintelui României, iar două postări îl plasează în atenția tuturor pe Ludovic Orban.
Jurnalistul Dan Tăpălagă declară pentru PressOne că ar fi existat un contract cu partidul, însă a luat sfârșit: „Noi nu câștigam aproape nimic, era vorba de o sumă derizorie, și crea o mare confuzie în rândul publicului”. Acesta insistă asupra faptului că instituțiile politice au adeseori tendința de a se folosi de media pentru a-și promova campania și pentru a câștiga credibilitate. În plus, suține că o mare parte din fondurile publicitare se duc spre Facebook.
Din data de 23 octombrie, și NewsWeek România a început să sponsorizeze știri legate de PNL, având peste 20 de materiale ce se concentrează pe Ludovic Orban, dar și pe membrii nominalizați în noul Guvern, precum și europarlamentari. Pentru acest conținut publicația ar fi plătit aproximativ 5.000 de lei. Redactorul-șef afirmă că ar avea un contract cu partidul: „Avem un contract semnat cu PNL pe perioada campaniei electorale, și el presupune să sponsorizăm anumite materiale despre ei.”
Cea de-a treia publicație, News.ro, începând cu 21 septembrie, a sponsorizat peste 30 de știri cu caracter politic, făcând referire, la fel ca cele anterioare, la aceleași figuri politice ca și în cazurile precedente și la PNL. Dintre toate cele trei site-uri, News.ro a plătit cel mai mult, investind o sumă de 16.704 de lei pentru a capta atenția unui public cât mai larg pe Facebook.
Citiți mai multe pe pressone.ro.
Articole asemănătoare
Mircea Toma, interviu de excepție: Ziariștii au nevoie de un sindicat pentru a se apăra
Acum poți să-ți faci și tu un site de fake news de o zi EXCLUSIV
Patru teme ale propagandei ruse în România înainte de alegeri
Adevăr sau provocare în discursul lui Dragnea? Fact Check 2: Tentativa de asasinare
Google elimină aplicațiile RT și Sputnik din Play Store-ul european