
Mesajele private ale utilizatorilor Facebook, accesate de Spotify și Netflix
Facebook a suferit cele mai mari lovituri de imagine în 2018, perioadă în care au ieșit la iveală mai multe fețe întunecate ale platformei de socializare.
O investigație realizată de New York Times, în cadrul căreia au fost analizate mai multe documente din interiorul gigantului online – precum și interviuri cu peste 50 de foști angajați -, a evidențiat acordurile pe care compania lui Mark Zuckerberg le-a făcut cu altele, precum Apple, Amazon, Microsoft, Spotify, și Netflix, conform The Verge.
Parteneriatele încheiate de Facebook în ultimii 7-8 ani sunt de trei tipuri, așa cum au descoperit jurnaliștii: primul se referă la acordurile încheiate de platformă cu producători de echipamente originale (precum Blackberry), în vederea realizării unor aplicații personalizate; al doilea are legătură cu programul ”instant personalization” lansat în 2010 și permitea partenerilor să-și personalizeze serviciile în funcție de informațiile furnizate de Facebook.
Spotify și Netflix intră în ultima categorie a parteneriatelor. Acestora li s-a acordat acces la mesajele private ale utilizatorilor, în contextul în care se încerca crearea unei platforme de mesagerie (înainte de lansarea Facebook). Spotify a primit, de exemplu, acces la mesagerie pentru a le permite utilizatorilor să distribuie prietenilor lor melodiile preferate.
Articole asemănătoare
Viralul zilei: Ambasador japonez vorbește română, primarul din Bălți știe doar rusă
Un fost jurnalist, noul primar al municipiului Câmpulung Muscel. Cum au reacționat colegii săi din presă
Știm cine dictează strategia, cine face schimbările, cine schimbă antrenorii ca pe ciorapi. Și pe cine trebuie aruncată vina pentru eșec. O spune CNN
Cum poate supraviețui mass-media vremurilor COVID și post-pandemie
Amnesty International avertizează: „Confidențialitatea nu trebuie să fie «o altă victimă» a virusului”