TIME, omagiu pentru jurnaliștii care și-au riscat viața pentru libertate. Khashoggi, numit persoana anului
Celebra revistă TIME a hotărât ca ediția acestui an să fie dedicată jurnaliștilor care și-au riscat viața pentru libertatea de exprimare și care au scris despre abuzurile anumitor state.
Printre aceștia se numără și Jamal Khashoggi, columnistul care a fost ucis pe 2 octombrie în interiorul consulatului Arabiei Saudite din Istanbul. Jurnalistul a primit titlul de ”persoana anului”, prima oară când o persoană decedată a fost numit, conform New Yorker.
Pe coperțile ediției speciale a revistei apar și Maria Ressa, care conduce în prezent site-ul Rappler – care a urmărit crimele extrajudiciare din timpul lui Rodrigo Duterte, președintele filipinezilor -, dar și Wa Lone și Kyaw Soe Oo, jurnaliști Reuters, condamnați în Myanmar la șapte ani de închisoare, pentru reportajele realizate despre uciderea a zece membri ai minorității Rohingya. Nu în ultimul rând, un loc special a primit și Capital Gazette, ziarul american al cărui staff a fost omorât.
„Acest lucru ar trebui să fie un moment în care democrația face un pas în față, o societate civilă informată fiind esențială pentru autoguvernare. În schimb, este în retragere”, notează Time. „Trei decenii după ce Războiului Rece a înfrânt o autocrație brută și crudă, o marcă mai inteligentă se hrănește din ceața care ne înconjoară. Discursul despotului de școală veche a îmbrățișat cenzura. Despotul modern, constatând că este mai dificil, neîncrederea față de faptele credibile, înflorește confuzia slăbită de social media și modelează iluzia legitimității de la supuși”.
Articole asemănătoare
Cum a arătat dezinformarea rusă în 2022
Noul expansion pack Sims 4 nu va fi lansat în Rusia din cauza legilor anti-LGBTQ+
Editiadedimineata: Tragedia de la Cernobîl a fost precedată de alte accidente înainte de 1986. Abia acum apar documentele
Twitter donează 1 milion de dolari pentru a susține eforturile jurnaliștilor care scriu despre COVID-19
Cea mai mare librărie GIF a fost cumpărată de Facebook cu 400 de milioane de dolari