Campaniile pentru referendum – acum și la TV, după o decizie a CNA
Cu referendumul din ce în ce mai aproape de realitate și campaniile de o parte și de cealaltă din ce în cea mai activă, Consiliul Național al Audiovizual a făcut o modificare în legea la care se supun televiziunile.
Mai exact, CNA a reglementat articolul opt al Deciziei CNA nr. 441 din 20.09.2018, elimininând astfel interdicția de a face campanie pentru sau împotriva participării la referendum sau sugerarea alegerii unui vot în timpul exprimării votului și cu 24 de ore înainte, conform Playtech.ro.
Publicația menționată mai amintește că această reglementare încalcă Codul bunelor practici în materie electorală al Comisiei de la Veneția, care sugerează evitarea modificării regulilor electorale cu mai puțin de un an înainte de momentul unui referendum.
ActiveWatch și-a exprimat dezacordul cu privirea deciziei CNA, motivând că aceasta nu respectă principiile democratice și solicită reintroducerea interdicției.
Citiți mai multe pe Playtech.ro.
Articole asemănătoare
„First Contact”, aplicația românească de protecție anti-Covid-19 a fost lansată. Autoritățile române nu sunt interesate
Efectele investigației ”Clanul Marelui Alb” a Recorder: două demisii și un posibil dosar la DNA
Terra 2.0 sau cum lumea nu învață din prabușirea pieței crypto
NATO, preocupată de conductele şi a cablurile de telemunicaţii submarine expuse atacurilor Rusiei
Cum arată primul articol scris de un robot… cu puțină îndrumare umană. Vor fi vreodată înlocuiți jurnaliștii cu AI?