Social media, locul unde se întâlnește cel mai des dezinformarea legată de schimbările climatice
Știrile despre schimbările climatice devint tot mai interesante pentru oameni, iar asta atrage un val de dezinformare cu privire la subiect. Social media este numită de oameni ca fiind principalul loc unde întâlnesc neadevăruri despre climă.
Un studiu realizat în opt țări de pe glob (Brazilia, Franța, Germania, India, Japonia, Marea Britanie, Pakistan și SUA) a identificat că oamenii sunt interesați de știrile climatice (o proporție de 55%), dar că se lovesc de mesaje care dezmint afirmațiile oamenilor de știință.
Cercetarea făcută de Reuters Institute arată că dezinformarea din mediul online – care cuprinde social media și aplicațiile de mesagerie – este cea mai răspândită la nivel global. Social media conduce detașat, însă în top se mai numără și știrile de la TV, dar și politicienii și partidele politice (menționați în categoria ”Elsewhere”).
De asemenea, îngrijorarea cu privire la dezinformarea despre schimbările climatice este foarte mare. Dintre respondenții studiului, 80% au afirmat că sunt preocupați de acest aspect, într-o ușoară creștere față de datele colectate anul trecut.
Interesant este faptul că – dincolo de online – politicienii și partidele politice încep să penetreze mediul informațional legat de schimbările climatice – din păcate într-un mod negativ. Mesajele populiste sau cele care susțin diferite teorii conspiraționiste ce neagă existența schimbărilor din climă sunt repetate tot mai des.
Anul 2024 este unul foarte important pentru că ciclul electoral este de așa natură încât majoritatea țărilor de pe glob vor avea alegeri. Agenda publică va fi împânzită de mesaje și promovare politică, iar adevărul va ocupa un loc secund în strategia electorală a politicienilor.
Articole asemănătoare
Vă amintiți de conspirația Pizzagate? Și Elon Musk
[INEDIT] Legăturile românești ale firmei unde lucra Alex van der Zwaan, condamnat în dosarul ingerințelor rusești în alegerile americane
Ar putea dezinformarea să-l ajute pe Trump să câștige următoarele alegeri prezidențiale, așa cum a făcut-o în 2016?
”Food Boom”: de ce producem și cumpărăm prea multă mâncare
De la anchete jurnalistice la dosare penale. Investigațiile care au schimbat România