
România, pe locul 2 din UE la reclamele politice de pe Google. USR și PSD au cheltuit cel mai mult
România se află pe locul 2 din UE, după Germania, atunci când vine vorba de sumele cheltuite pe reclamele politice de pe Google Ads. În total, politicienii și partidele din România au cheltuit 2.832.800 euro în ultimii 2 ani și jumătate.
Conform raportului de transparență al Google, USR a investit 621.800 euro, în timp ce PSD a achiziționat publicitate de la Google în valoare de 494.200 euro. PNL, partid care s-a aflat în ultimii doi ani la guvernare, a cheltui ceva mai puțin: 111.450 euro.
Este important însă de menționat că sumele se referă doar la reclamele achiziționate direct de partide, întrucât publicitatea este cumpărată în numele formațiunilor politice și de companii sau persoane fizice. USR apare de două ori în listă cu același nume – singura diferneță fiind însă ghilimelele: Partidul ”Uniunea Salvați România” vs. Partidul Uniunea Salvați România, explică Cursdeguvernare.ro.
Reclamele politice în Europa, conform Google
La nivel european, în perioada martie 2019-februarie 2022, Google a încasat 4.068.750 euro, adică 210.701 de reclame politice. Pe primul loc se află Germania, cu 5.137.900 euro – din care 1.114.850 doar de la Verzi -, urmat de România și apoi Marea Britanie. Dintre statele membre UE, Țările de Jos s-ar afla pe locul 3, cu 1.546.700 euro.
La polul opus se află state precum Luxemburg (1.600 euro), Malta (2.050 euro) și Portugalia (3.800 euro), care nu au arătat un interes atât de mare cu privire la publicitatea politică de pe Google.
Articole asemănătoare
Cum e site-ul, așa și partidul. O analiză a paginilor web a formațiunilor politice românești
Cum se folosește Ucraina de donațiile în criptomonede
UNICEF lansează o colecție de NFT-uri pentru a conecta copii din întreaga lume la internet
Orban, despre speculațiile privind închiderea Bucureștiului: ”A fost un fake news grosolan”
Cenzură evidentă la întâlnirile ministrului de Externe chinez în statele din Pacific