Cum denigrează Rusia imaginea Europei
Un studiu realizat de ONG-ul „Ukraine Crisis Media Center” a demonstrat că televiziunile rusești creează populației o imagine distorsionată despre Europa.
Organizația a monitorizat principalele canale de televiziune din Rusia între 1 iulie- 31 decembrie 2017, perioadă care corespunde anexării Crimeei și declanșării războiului din estul Ucrainei și a constatat că numărul de știri negative despre Europa a crescut cu 87%.
România se situează pe locul trei în topul țărilor cu cel mai negativ conținut dezbătut, după Irlanda și Spania.
Aproximativ 93% dintre informațiile furnizate despre România sunt negative. Nici vecinii noștrii moldoveni nu sunt bine văzuți, 87% dintre știrile despre Republica Moldova având conţinut dispreţuitor.

Ținte ale propagandei rusești au devenit majoritatea țărilor europene, excepție făcând Elveția, Belarus și Muntenegru.
Informațiile folosite cel mai des au teme care vizează ororile vieţii cotidiene din Vest, decăderea Europei, terorismul, protestele, criza refugiaţilor, sancţiunile la adresa Rusiei.
Strategia de dezinformare se bazează pe faptul că televiziunile sunt cel mai puternic instrument mediatic prin care conducerea ţării setează agenda.

Articole asemănătoare
Recomandările redacției: Elon Musk, midterms, schimbările climatice și „quiet quitting”
Indexul Educației Media 2022: Europa de Est, mai vulnerabilă la dezinformare
Mâna dreapta a lui Mark Zuckerberg a anunțat că pleacă din Meta
Teoriile conspirației au urmări reale: cazul rachetelor anti-grindină. Pagube ale culturilor agricole, de aproape 200 de milioane de euro
Mass-media va primi un sprijin financiar în valoare de 200 de milioane de lei, în schimbul unei campanii de informare