Zeci de ONG-uri fac apel la advertiseri să ceară menținerea actualelor norme ale Twitter

Peste 25 de ONG care militează pentru reglementarea platformelor digitale, dar și pentru drepturile omului, cer brandurilor care rulează reclame pe Twitter să nu lase compania să-și schimbe actualele reglementări cu privire la moderarea conținutului.

După ce oferta lui Elon Musk a fost acceptată de Twitter, grupurile care militează pentru stoparea violenței online au reacționat destul de critic, având în vedere declarațiile miliardarului care e dispus să închidă ochii la abuzuri (cum s-a întâmplat chiar ieri când a râs de o jurnalistă care a luat doxx).

În scrisoarea deschisă adresată, conform CNN, celor mai importanți advertiseri precum Coca-Cola, Disney și HBO, cele 26 de ONG semnatare trag un semnal de alarmă și spun că o anulare a actualelor norme ale Twitter pot avea consecințe grave asupra celor mai vulnerabili dintre utilizatori.

Musk intenționează să anuleze aceste măsuri de protecție și să ofere un megafon pentru extremiștii care fac trafic cu dezinformare, ură și hărțuire. Sub pretextul «libertății de exprimare», viziunea sa va reduce la tăcere și va pune în pericol persoanele marginalizate, comunitățile marginalizate și va sfâșia țesătura fragilă a democrației”, au declarat organizațiile.

Această campanie seamănă cu cea desfășurată în 2020 atunci când mai multe branduri și-au retras ad-urile de pe Facebook din cauza moderării slabe a conținutului instigator la ură și violență. Diferența este că, de data asta, ONG-urile cer brandurilor să aibe un rol mult mai activ și să se asigure că reglementările Twitter cu privire la integritatea civică și instigarea la hărțuire, ură sau violență nu vor fi eliminate după ce Elon Musk va deveni proprietar.

Totodată, organizațiile spun că transformarea algoritmul Twitter în unul open-source trebuie făcută luând anumite măsuri de siguranță prin care algoritmul să nu fie folosit de cei care acționează cu rea-credință. Transparența este bine-venită, însă doar dacă este aplicată corect și nu făcută doar să pretinzi că te ții de promisiuni. Experții și mediul academic trebuie să aibă acces la algoritm, iar Twitter să încerce să învețe din cercetările publicate de aceștia tocmai pentru a frâna practicile considerate dăunătoare.

Printre semnatarii scrisorii se numără Accountable Tech, Center for Countering Digital Hate și Free Press.

Cum a reacționat Elon Musk

Într-o postare pe Twitter, Musk a distribuit articolul de la CNN, a pus la îndoială legitimitatea celor 26 de ONG-uri și s-a arătat deranjat de cerințele lor.

Cine finanțează aceste organizații care vor să vă controleze accesul la informații? Să investigăm… Lumina soarelui este cel mai bun dezinfectant”, a scris el în postare.

Întrebată de Gizmodo de reacția lui Musk, co-fondatoarea Accountable Tech, Nicole Gill, a spus că postarea dovedește că miliardarul nu este interesat să mențină actualele norme ale platformei și nici să poarte o discuție deschisă despre viitorul companiei.

El nu poate fi de acord că aceste garanții vor fi menținute. Preferă să atace o mică organizație nonprofit care doar pune întrebări. Cred că acest lucru vă arată tot ce trebuie să știți despre Elon și despre ego-ul său, care îl determină să cumpere aici”, a declarat Gill pentru Gizmodo.

Scrisoarea celor 26 de ONG vine în urma discuției pe care Twitter a avut-o cu agențiile de publicitate săptămâna trecută într-o încercare de a liniști apele cu privire la direcția pe care Elon Musk o anunță.

1 Comentariu

  1. Da, ONG-urile sorosist-globaliste (de extrema stanga), alea din care faceti si voi parte. N-aveti decat sa plecati de pe Twitter, daca nu va convin noile reguli, normale, pe care le doreste Elon Musk.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *