X, platforma cu cea mai mare pondere de postări ce conțin dezinformare
X, fosta Twitter, a fost identificată de Uniunea Europeană ca fiind cea mai slab pregătită când vine vorba de dezinformare. Raportul autorităților europene afirmă că platforma condusă de Elon Musk are mare pondere a postărilor de care promovează dezinformare.
Věra Jourová, comisarul UE pentru transparență, a prezentat rezultatele unui test pilot, care a evaluat metodele prin care marile platforme combat dezinformarea. Testul a cuprins toate semnatarele Codului de practică al UE privind dezinformarea (printre care se numără Google, Meta, TikTok și Microsoft), care acum este legat de legea DSA, deci combaterea dezinformării este obligatorie.
„O mare noutate în cadrul codului este publicarea primului set de indicatori structurali, cum ar fi ușurința cu care se poate găsi conținut de dezinformare, gradul de implicare a unui astfel de conținut sau indicatorii privind sursele”, a spus Věra Jourová în discursul său.
X, însă, nu a reușit să elimine conținutul înșelător și a devenit platforma cu cele mai multe postări care dezinformează utilizatorii.
„În acest caz, semnatarii au decis să deruleze o fază pilot în trei state membre pentru a evalua metodologia cu privire la doi dintre acești indicatori. X, fostul Twitter, care nu se mai află sub incidența codului, este platforma cu cel mai mare procent de postări de dezinformare/dezinformare”, a adăugat Jourová.
Este important de notat că X a decis să se retragă din Codul de practică privind dezinformarea în luna mai a acestui an, asta după ce prezentase un raport incomplet în legătură cu strategia platformei de a combate dezinformarea. Renunțarea la Codul UE de practică nu scutește compania de obligativitatea legilor DSA, lucru pe care oficialii europeni l-au punctat chiar de atunci.
3 Comentarii
Articole asemănătoare
Facebook are planuri mari cu WhatsApp: transferuri cu criptomonedă
Un fake news de proporții a apărut în presa online: ”Primul caz de coronavirus în România”
În Indonezia, un robot de pe Twitter ajută în cazul dezastrelor
Rusia, învinsă cu propriile arme. Cum a folosit Ucraina dezinformarea în ofensiva din nord
Google a făcut publică baza de date a reclamelor cu caracter politic