WhatsApp își schimbă strategia de business. Anunțul de ultimă oră făcut de gigantul american

În urma declinilui financiar suferit în ultima vreme din cauza investițiilor tot mai mari pentru a proteja datele utilizatorilor, Facebook a anunțat că seviciul WhatsApp va începe taxarea companiilor pentru mesaje. Aplicația deținută de Facebook are 1,5 miliarde de utilizatori la nivel global.

Mesajele companiilor vor fi taxate cu prețuri care vor varia între 0.5 cenți și 9 cenți / mesaj, prețul final urmând să fie stabilit în funcție de țară, au explicat reprezentanții Facebook.

De asemenea, compania va începe să câștige bani și din publicitatea targhetată. Potrivit yoda.ro: „Compania taxează deja aproximativ 100 de companii pentru transmiterea mesajelor şi va trimite şi publicitate ţintită utilizatorilor WhatsApp, prin intermediul funcţiei de stare. Printre companiile care au început să fie taxate deja se numără și giganții Uber Technologies şi Singapore Airlines”.

Facebook a mai precizat și că utilizatorii vor putea să vadă de acum înainte timpul pe care îl petrec în fiecare zi pe WhatsApp și că vor putea opta să aleagă să primească un avertisment din aplicație atunci când depășesc un anumit număr de ore, care va putea fi setat în prealabil. De asemenea, ei vor avea posibilitatea să oprească notificările chiar și până la 8 ore.

Matt Idema, COO-ul WhatsApp, spunea încă din ianuarie că serviciul ar urma să își schimbe modelul de business pentru a putea fi monetizat într-un fel sau altul.

Informația conform căreia WhatsApp nu va mai fi gratuit vine la o săptămână după ce Facebook a înregistrat un profit sub așteptări, însă nu este foarte clar cum vor fi folosite noile încasări la inversarea declinului financiar înregistrat în ultima perioadă de gigantul american.