WhatsApp Business, mesageria specială pentru firme
Compania condusă de Mark Zuckerberg și-a propus, recent, să ușureze treaba afacerilor. Statisticile prezentate de platforma de socializare ne arată și de ce este acest lucru o prioritate: în 2016, se estima că există în jur de 60 de milioane de pagini tip business, din care patru milioane sunt promovate constant.
Recent, cei care dețin o pagină de Facebook de business au putut să observe, probabil, un nou buton atunci când doresc să promoveze un material – ”Send WhatsApp message”. Reclama va fi însoțită de un buton ”Send Message”, cu logo-ul aplicației de mesagerie.
Originile
WhatsApp Business – căci despre această aplicație e vorba -, este încercarea Facebook de a ușura munca antreprenorilor. Firmele mici și mijlocii pot să își creeze un cont pe WhatsApp Business, să adauge detaliile importante (nume, descriere, adresă), și să folosească această variantă a mesageriei, nu pe cea pentru uzul personal. Aplicația, dezvoltată inițial pentru Mexic, Indonezia, Italia, Marea Britanie și SUA, îi oferă utilizatorului opțiunea de a categorisi mesajele primite în funcție de nevoie – de exemplu, clienți noi sau comandă în procesare.
O altă funcție importantă este abilitatea de a răspunde la întrebări frecvente, precum și a stabili mesaje de bun-venit. De exemplu, utilizatorul ar putea să trimită un mesaj cu link-ul de la meniu, atunci când aplicația detectează cuvântul-cheie meniu.
Relația cu Facebook
Îmbinarea celor două aplicații era un pas evident, dat fiind numărul ridicat de pagini de business de pe Facebook și cei aproape un miliard de utilizatori zilnici ai WhatsApp.
Dezvoltatorii aplicației oferă posibilitatea utilizatorilor să lege o reclamă făcută pe platforma de socializare de contul de mesagerie. Cum spuneam mai sus, în colțul din dreapta jos al postării, va exista tipicul mesaj ”Send Message”, însoțit de logo-ul WhatsApp, nu Facebook. Pentru a face acest lucru, selectați postarea dorită, apăsați ”Boost Post” și apoi ”Send WhatsApp Message”. Mai încolo, introducețin numărul de telefon atașat contului de mesagerie, apoi codul de cinci cifre primit.
Aplicația deținută de compania lui Zuckerberg oferă și niște statistici: câte mesaje au fost primite, trimise și așa mai departe.
Este devreme încă pentru a stabili cât de mult ușurează WhatsApp Business toată munca, încă la o primă vedere, pare a fi o aplicație deloc complicată, care permite utilizatorului să păstreze o anume logică în mesaje. Studii privind acest subiect sunt puține ori deloc, tocmai din cauza numărului restrâns de țări în care a fost implementat până de curând, însă cu certitudine aplicația de mesagerie va dovedi de la sine cât de folositoare este și în restul celorlalte state.
Articole asemănătoare
Antifakenews.ro, site-ul folosit de PSD pentru propaganda de pe Facebook
Ziarul Gândul și alte patru titluri au un nou patron. Adrian Sârbu a vândut
„Mă amenință că mă vor ucide”. Un jurnalist turc relata în direct din Ierusalim când a fost luat în vizor de lunetiști
Marile companii din tech ar putea construi mai multe sedii de stocare a datelor pe teritoriul UE
Cum ar putea afecta inteligența artificială viitoarele alegeri