Walmart și Amazon au susținut financiar campania unui legiuitor care promovează teorii QAnon
QAnon e ultima modă în materie de teorii ale conspirației – de mult sunt trecute vremurile în care americanii nu credeau în aselenizarea din 1969.
În febra conspirațiilor cu Trump și „statul paralel” cu care acesta se luptă au intrat și diverși politicieni, însă puțini s-au bucurat de susținerea financiară a unor corporații. Printre aceștia se numără și reprezentantul statului Tennessee, care a primit donații de la companii precum Walmart și Amazon, conform The Guardian.
Susan Lynn și teoriile promovate în online
Susan Lynn, aflată în cursa pentru un nou mandat, a postat în nenumărate rânduri un slogan QAnon cunoscut pe conturile sale de Twitter și Facebook – gest pe care Lynn îl neagă că ar fi vreo evidență că ea susține teoria conspirației.
„Acestea sunt Statele Unite ale Americii și sunt absolut liberă să postez pe Twitter sau să redistribui orice îmi doresc. Nu înțeleg de ce este chiar o problemă. Credeți-mă, nu sunt în interiorul unei mișcări QAnon”, a spus Lynn.
Contul său de social media spune altceva: fie că știa sau nu, Lynn a publicat o postare în octombrie 2019 cu hashtagul ”The great awakening”, folosit deseori de QAnon. Mai mult, aceasta a distribuit de mai multe ori conținut promovat de conturi QAnon.
Șansele ca Lynn să nu fi știut că susține o mișcare declarată câteva luni mai târziu de către FBI a fi o amenințare de terorism intern sunt mici, întrucât aceasta și-a schimbat în aprilie 2019 poza de cover cu o imagine care conținea litera ”Q” și abrevierea sloganului “Where we go one, we go all” (”Unde merge unul, mergem pe toți”). Legiuitorul se apără afirmând că motto-ul pare a fi unul de unitate, cu toate că încă de la publicarea imaginii i-a fost atrasă atenția în comentarii că acesta ar avea legătură cu mișcarea QAnon.
Walmart și Amazon, printre susținătorii financiari ai lui Lynn
În aceeași perioadă în care Lynn începuse să distribuie conținut legat de QAnon, două companii mari i-ar fi făcut donații pentru campanie: Amazon și Walmart.
Numai în perioada 1 octombrie 2019 – 9 ianuarie 2020, Lynn a primit 4.750 de dolari de la Amazon.com, BlueCross BlueShield din Tennessee, compania de asigurări de sănătate Humana, Southwest Airlines Freedom Fund și Walmart. În luna iulie a acestui an, AT&T Tennessee, Cigna Corporation și Jack Daniel au mai contribuit cu patru mii de dolari.
Donațiile sunt făcute prin comitetele de acțiune politică ale fiecărei companii. Amazon susține că unica donație pe care a făcut-o a fost în urmă cu ”mai bine de un an” și plănuiește să fie singura, în timp ce Walmart nu a dorit să comenteze.
Articole asemănătoare
Un angajat al BBC, suspendat pentru că ar fi plătit o adolescentă pentru poze explicite
Cum luptă Franța împotriva dezinformării ruse în Africa: cazul crimelor de la mina de aur
CNA a somat Acces Direct pentru ”serialul Vulpița”. Care a fost reacția realizatoarei Mirela Vaida
Foști directori regretă că l-au ajutat pe Murdoch să facă din Fox News „mașina de dezinformare”
China lansează o campanie împotriva “fake news” de pe social media. Sunt vizați jurnaliștii neacreditați