Unul dintre site-urile de casă ale AUR anunță „lovitură de stat la București”

Mașinăria de propagandă politică a AUR funcționează, în aceste zile, la capacitate maximă. Unul dintre site-urile de casă ale partidului condus de George Simion a promovat pe Facebook un articol din care cititorii sunt informați de o „lovitură de stat la București”.

Nu este foarte clar dacă AUR, prin site-ul 60m.ro, instigă la lovitură de stat. Ce este clar că articolul îi cheamă pe români să iasă în stradă, invocând tot felul de motive inventate și folosind un ton agresiv. Printre mesajele-cheie promovate în articol se numără exprimări populiste, precum „candidat sprijinit de popor”, „guvern trădător”, „marionete ale intereselor străine”, „politicieni trădători” și așa mai departe.

(„Nu mai producem nimic” sau „niciun kilometru de autostradă semnificativ nu a fost finalizat” sunt doar două exemple dintre minciunile pe care partide precum AUR le folosesc pentru a manipula publicul. Este o tactică des întâlnită la figurile politice populiste, care folosesc jumătăți de adevăruri sau minciuni pe față pentru a adânci sensibilitățile grupurilor sociale deja nemulțumite.)

Propagandă pe Facebook

Site-ul 60m.ro, înregistrat de firma DGI MULTIMEDIA DESIGN, a cheltuit până în prezent între 1500 și 2000 de lei pentru a promova atât pe Facebook, cât și pe Instagram, articolul „Lovitură de stat la București! Pe 1 martie, toți în stradă pentru democrație și viitorul României!”. 

Conform datelor puse la dispoziție de Ad Library, reclama a apărut pe ecranele a aproximativ 700 de mii de utilizatori ai celor două platforme, însă dimensiunea audienței estimate până la încheierea campaniei este de peste un milion de useri.

Dintre toate articolele promovate de 60m.ro în luna februarie, articolul despre „lovitura de stat” este cel mai scump. Celelalte trei articole, tot despre AUR, au costat maxim câteva sute de lei.

Rețeaua de site-uri de partid

60m.ro face parte dintr-o rețea mai largă de site-uri care promovează în mod agresiv AUR. Firma DGI MULTIMEDIA DESIGN este înregistrată pe numele Doinei Grosu, care, conform unei investigații realizate de Context.ro, îl cunoaște pe George Simion încă de pe vremea în care ea conducea organizația unionistă Acţiunea 2012 înființată de Simion.

De atunci și până în prezent, Simion a ajuns parlamentar, iar Grosu a continuat colaborarea cu acesta. „În 2020, societatea Dgi Multimedia Design s-a ocupat de campania online pentru alegerile parlamentare a partidului AUR, pentru care a încasat aproximativ 36,5 mii de euro. În 2021, firma a semnat contracte în valoare de peste 47 de mii de euro cu partidul lui Simion pentru «furnizare servicii specifice de promovare pentru alegerile locale parțiale, consultanță specialist comunicare publică, promovare mesaje ale partidului pe rețelele de socializare». Anul următor, AUR a mai contractat servicii ale companiei în valoare de aproximativ 23 de mii de euro”, se arată în investigația citată.

La fel de multă activitate au avut și celelalte două societăți înregistrate pe numele Doinei Grosu. Mediapres Unirea SRL a primit de la AUR 16 mii de euro în 2021 și peste 24 de mii de euro în 2022.

Adevărul a descoperit, după primul tur al alegerilor prezidențiale, că 60m.ro a promovat, alături de alte site-uri finanțate de AUR, mesaje denigratoare la adresa candidatei USR Elena Lasconi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *