Ungaria reunește sub aceeași fundație zece publicații proguvernamentale

Partidul de guvernământ din Ungaria va avea un conglomerat mediatic: mai multe trusturi de presă cu politică editorială de dreapta se vor aduna unei fundații.

Este vorba despre The Central European Press şi Fundaţia Media, din care vor face parte Hir TV, Echo TV, Origo.hu, Nemzeti Sport, Bors, Magyar Idok şi Figyelo. În total, zece companii vor fi reunite sub același nume și conduse de o persoană loială premierului ungar, Gabor Liszkay, conform Adevărul.ro.

Patronii acestor publicații sunt, în mare parte, apropiați de-ai premierului Viktor Orban și și-au cedat acțiunile gratis. Valoarea comună a acestora era aproximată la 88 de milioane de euro.

”Convingerea noastră este că acest lucru seveşte simultan interesului cititorilor şi reprezentării valorilor civice“, a precizat fundaţia, adăugând că unul dintre scopurile CEMPF este ”să ajute supravieţuirea presei scrise din Ungaria“. 

Raportul publicat anual de Freedom House arată că încă de la venirea lui Orban la putere în 2010, Ungaria a picat 21 de poziții (de pe 23 pe 44 – 100 însemnând cel mai slab punctaj). Acest lucru a fost confirmat și de un specialist media din Ungaria: ”Faptul că astfel de firme valoroase au fost practic făcute cadou fundaţiei în acelaşi timp şi într-un mod evident coordonat arată foarte bine cum funcţionează sistemul Orban (…) Aceasta demonstrează că patronii nu aveau drepturi reale de proprietate, ci doar îndeplineau sarcini politice…. şi, în cele din urmă, politicul îşi atinge ţinta”.