Pe măsură ce alegerile prezidențiale din noiembrie 2020 din SUA se apropie, tot mai multe rețele de socializare adoptă măsuri pentru a combate dezinformarea – în speranța că episodul Facebook-Cambridge Analytica nu se va mai repeta. Recent, și TikTok s-a alăturat acestor eforturi, mai ales că relația cu Casa Albă e una tensionată.
ByteDance, compania-mamă a TikTok, a anunțat miercuri trei măsuri menite să protejeze publicul de eventualele tentative de manipulare. Una dintre acestea vizează conținutul de tip deepfake, prin adaptarea politicilor de folosire a platformei pentru interzicerea ”conținutul sintetic sau manipulat, care induce în eroare prin denaturarea adevărului, într-un mod care ar putea provoca vătămare”, precum și crearea unor conturi false, în încercarea de a induce alți utilizatori în eroare, conform Entrepreneur.com.
În plus, aplicația – cu aproximativ 800 milioane de utilizatori activi lunar – va intensifica acțiunile de factchecking, prin încheierea unor parteneriate suplimentare de verificare a faptelor și capacitatea de a raporta rapoarte false ale alegerilor.
Nu în ultimul rând, TikTok și Departamentul pentru Securitate Internă din SUA vor colabora în vederea protejării utilizatorilor americani de o eventuală tentativă de influențare externă.
„Milioane de americani întră în fiecare zi pe TikTok pentru a se exprima liber și creativ. Oamenii de pe aplicația noastră apreciază conținutul autentic, și noi la fel – de aceea, motivul pentru care echipele noastre lucrează cu sârguință pentru a respecta Regulile Comunității și pentru a păstra conținutul înșelător, dăunător sau înșelător în afara TikTok”, a scris directorul general Vanessa Pappas într-o postare pe blog oficial al platformei.
Reclamele cu caracter politic nu sunt oricum permise pe aplicație, întrucât acestea nu se potrivesc ”atmosferii” aplicației.
Leave a Comment