Strategia nouă a platformei Facebook împotriva fenomenului Fake News
Dupa tentativa eșuată de a semnala fake news-urile cu steag roșu, oficialii Facebook s-au reunit în cadrul conferinței Fight Abuse@Scale, la San Francisco și au prezentat o nouă strategie de combatere a răspândirii știrilor false.
În loc să atragă atenția asupra acesteia, informația calificată drept fake news va fi mai ușor de ratat, prin micșorarea vizibilă în News Feed-ul platformei, în speranța că va trece neobservată utilizatorilor și va fi distribuită mai puțin.
Raportate în prealabil de utilizatori sau etichetate în mod automat cu ajutorul tehnologiilor de inteligență artificială, postările fake news vor apărea doar cu o descriere pe scurt a conținutului și o miniatură a imaginii atașate.
Facebook scanează cu ajutorul rapoartelor utilizatorilor și a algoritmilor de inteligență artificială articolele publicate recent pentru a stabili prioritatea la verificare. În acest mod fake news-urile pot fi revizuite.
În paralel, Facebook desfășoară o campanie pentru înlăturarea conturilor false și sancționarea paginilor care distribuie fake news, blocând folosirea reclamelor ca mijloc de finanțare. Potrivit companiei, măsurile luate până acum au redus cu 80% propagarea știrilor false. Însă fenomenul nu poate fi oprit în totalitate datorită controverselor și acuzațiilor de îngrădire a accesului liber la informație ce pot apărea, deaorece unii utilizatori promovează acest tip de conținut din motive care rezonează cu propriile convingeri.
Articole asemănătoare
Antivacciniștii folosesc 🥕 pentru a evita sancțiunile rețelelor de socializare
Twitch vs YouTube – lupta pentru piața de livestreaming
Editiadedimineata.ro: Vedetele, îndurerate de moartea Cristinei Țopescu! „Mă întreb unde au fost toţi acești prieteni care apar acum”
Google demarează o campanie de lobby pentru a influența viitoarele norme europene din domeniul digital
Internetul din teritoriile ucrainene ocupate este redirecționat prin operatori ruși