Postările despre auto-mutilare sunt ignorate de Twitter. Fenomenul, popular în rândul minorilor

Numărul de postări care promovează auto-mutilarea pe Twitter a crescut semnificativ în ultimul an. Postările generează engagement mult peste numărul de urmăritori ai conturilor care publică un astfel de conținut, lucru ce indică că platforma găzduiește o comunitate tot mai mare de persoane dispuse să-și provoace răni.

Într-un studiu recent, grupul de cercetători din cadrul Network Contagion Research Institute și ai universității Rutgers au identificat o comunitate tot mai numeroasă care promovează auto-mutilarea pe Twitter. Deși suicidul și orice formă de auto-vătamare sunt interzise de regulile platformei, Twitter are, în acest moment, nenumărate imagini și videoclipuri care prezintă astfel de comportamente.

Raportul spune că folosirea hashtagurile care fac referire la auto-mutilare a crescut cu 500% din octombrie 2021 și până acum. Cel mai popular dintre ele este „shtwt” (prescurtare de la „self-harm Twitter”). Mediastandard a confirmat prezența postărilor care promovează auto-mutilare, folosind hashtagul menționat, însă trebuie să avertizăm că imaginile sunt foarte explicite și au un puternic impact emoțional.

Un cercetător din cadrul Rutgers a declarat pentru The Washington Post că prezența acestui conținut pe Twitter „are ca efect validarea și afirmarea” tendințelor de auto-mutilare. De fapt, această validare pare a se fi întâmplat deja, Raportul cercetătorilor a găsit că postările sub hashtagul „shtwt” au crescut de la aproape 4.000 în octombrie 2021, până la 30.000 în luna iulie a acestui an. Mai grav de atât, postările care conțin referire la „beanstwt” (adică tăieturi adânci) au crescut de la mai puțin de o mie, la peste 4.500 în august 2022.

La fel de îngrijorător este faptul că majoritatea persoanelor care postează acest tip de conținut sunt adolescenți. Problema este că o parte din această comunitate este reprezentată de persoane care încurajează și chiar învață acești copii cum să-și facă rău.

O mare parte din ceea ce vedeți pe Twitter este probabil să fie copii de 13, 14, 15 ani care caută recunoaștere și să întâlnească oameni ca ei. Dar este posibil și chiar probabil ca unii dintre acești oameni să fie prădători care încearcă să îi încurajeze pe acești tineri adolescenți să facă mai multe lucruri de acest gen”, a declarat unul dintre cercetători pentru WP.

Twitter spune că lucrează să elimine aceste postări care încalcă regulile platformei, însă rezultate se lasă așteptate.

Continuăm să ne revizuim politicile în colaborare cu experți externi și cu cercetări precum acest raport, pentru a ne asigura că găsim un echilibru între a da o voce persoanelor care se confruntă cu dificultăți și a elimina conținutul care exploatează aceste probleme”, a declarat un purtător de cuvânt al Twitter.

La momentul redactării acestui articol, căutările folosind hashtagul menționat mai devereme oferă nenumărate rezultate care înfățișează utilizatorii provocându-și răni. Problema eliminării conținutului dăunător nu este străină, din păcate, pentru platformele de socializare, iar auto-mutilare nu face excepție. Fie din incompetență, fie din ignoranță, Twitter permite postarea acestor postări fără opreliști.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *