Propaganda rusă intervine în referendumul pro-UE din Republica Moldova
Emisiunea Pastila de (DEZ)INFORMARE, o emisiune realizată de Editiadedimineata.ro și Mediastandard.ro, difuzată pe Digi24 și YouTube, revine cu un nou sezon!
Episodul care deschide această ediție se referă la campania de influențare a publicului din Republica Moldova, care, pe 20 octombrie, este chemat la urne să-și aleagă viitorul președinte, dar și să își exprime opinia privind aderarea la Uniunea Europeană.
Participanții la referendum trebuie să bifeze dacă sunt sau nu de acord cu „modificarea Constituției în vederea aderării Republicii Moldova la Uniunea Europeană”. Dacă referendumul trece, integrarea Republicii Moldova în UE va fi declarată obiectiv strategic național.
Propaganda rusă încearcă, prin dezinformare și cu ajutorul oligarhilor, să lase impresia că referendumul e inutil sau că Moldova e o dictatură.
Aflați mai multe despre cum încearcă Kremlinul să abată Republica Moldova de la parcursul său european urmărind episodul din această săptămână:
Articole asemănătoare
Companiile media de pe TikTok au devenit mai populare datorită revoltelor din Franța
Activitatea Primăriei Sectorului 1, dată peste cap de un atac cibernetic
Meta introduce norme de etică cu privire la folosirea influencerilor virtuali
Site-ul pro-Kremlin Lenta, umplut cu conținut anti-război de doi jurnaliști: „Putin, un dictator patetic, paranoic”
O privire de ansamblu asupra ”jurnalismului galben”. De la întrecerea a două publicații americane la ”știrile de la ora cinci”