Promisiunile și gafele lui Musk de când a preluat Twitter: troli, dezinformare și contradicții

Elon Musk a devenit șeful Twitter la finalul săptămânii trecute, iar anunțurile, promisiunile și gafele din această nouă poziție nu au întârziat să apară. De la postări care împrăștie dezinformări și până la viitoare tăieri de joburi, Musk a fost destul de ocupat în weekend.

Surse interne, citate de Financial Times, au declarat că Musk a întrebat o serie de manageri și consilieri cine trebuie dat afară. Țintele, spun aceste surse, ar fi persoanele care nu sunt de acord cu el și cu schimbările pe care vrea să implementeze pe Twitter.

Asta pe lângă alaiul de prieteni, rude și asociați pe care Musk i-a pus în funcții de conducere ca să-l ajute să-și pună viziunea în practică.

Promisiunea făcută agenților de publicitate

Înainte de preluarea efectivă a companiei, Elon Musk a vorbit cu marii jucători din sectorul publicitar și le-a promis că lucrurile n-o să scape de sub control sub conducerea sa.

Evident, Twitter nu poate deveni un infern în care se poate spune orice fără consecințe! Pe lângă respectarea legilor țării, platforma noastră trebuie să fie caldă și primitoare pentru toți, unde poți alege experiența dorită în funcție de preferințele tale, așa cum poți alege, de exemplu, să vezi filme sau să joci jocuri video de la toate vârstele până la cele mature”, a scris Musk în declarația integrală postată pe Twitter.

Faptul că Musk s-a autointitulat un „absolutist al liberei exprimări” a produs valuri atât pe Twitter, cât și în afara lui. Îngrijorările despre o moderare mai laxă și despre proliferarea viziunilor extremiste sunt principalele motive pentru care, pe bună dreptate, nu toată lumea e convinsă că Musk este potrivit să conducă o platformă de socializare.

Când Donald Trump se declară „foarte fericit” cu privire la noua conducere a Twitter, atunci e momentul în care niște semne de întrebare trebuie să apară.

Trolii au celebrat și ei preluarea lui Musk

Au făcut-o exact așa cum te-ai aștepta: au început să posteze mesaje de incitare la ură și insulte rasiale în masă. Șeful Twitter al diviziei pentru siguranță și integritate, Yoel Roth, a ieșit să calmeze lucrurile, amintindu-le utilizatorilor că politicile de moderare nu s-au schimbat peste noapte.

Majoritatea conturilor care au postate mesajele respective au fost închise, însă amploarea acestora este greu de ignorat. În 48 de ore, peste 50.000 de postări ce conțineau acele insulte rasiale au fost generate de 300 de conturi.

Dacă o astfel de reacție a apărut doar pe fondul preluării platformei de către Musk, e greu să nu te întrebi cum va arăta o zi normală pe Twitter dacă (sau când) politicile de moderare o să fie schimbate. Fără a fi o surpriză, ce promite agenților de publicitate nu se potrivește deloc cu ce se întâmplă pe platformă și au trecut doar câteva zile de când e achiziționat-o.

Dezinformarea și Musk

Nici chiar Musk însuși nu a putut sta departe de controverse și a gafat în stil mare. Știrea despre atacul asupra soțului lui Nancy Pelosi a fost foarte discutată în SUA zilele acestea, iar contribuția lui Musk a fost să posteze un link către un site care răspândea dezinformări despre acest caz.

Bineînțeles, miliardarul a șters respectiva postare după ce tot mai mulți oameni îi atrăgeau atenția că site-ul de știri pe care îl distribuise nu prezenta nimic adevărat (Santa Monica Observer, cunoscut ca fiind o sursă de fake news, conform The New York Times).

Muskl nu doar că nu și-a cerut scuze sau a semnalat în vreun fel greșeala, ci a ținut să se arate sarcastic cu privire la jurnaliștii de la NYT pentru că au scris un articol despre dezinformarea pe care o propaga.

Din păcate, nu e prima dată când Musk se arată complet ignorant cu privire la jurnaliști și la munca acestora. În luna mai, râdea de o jurnalistă care fusese victima doxxing-ului pe Twitter.

Nu știu cum va arăta Twitter sub Musk, însă nimic din ce spune și, mai ales, ce face nu reușește să ma convingă că va îndrepta platforma către mai bine. De ce nu e bine ca miliardarii să conducă platforme de social media am mai spus și în trecut, însă Musk ne dovedește acum că interesul pentru libera exprimare (în adevărata ei formă) nu este în interesul său. Ce vrea el e să-și poată pune în practică propria lui versiune a liberei exprimări.

2 Comentarii

  1. Hipermiliardar fiind, sud-african de origine, dar format in USA, EM are o viziune extrem de personala, inedita , chiar bizara uneori asupra eticii in business. Adevarul este fluid-relativ, el se considera un „creator de adevaruri”, responsabilitate zero, un produs al serviciilor care se afirma public ca un cvasi-Dumnezeu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *