Pastila de (DEZ)INFORMARE: Informații false la televizor?! Misinformation vs. fake news
Într-o lume în care dezinformare este la ordinea zilei, Editiadedimineata.ro, împreună cu Mediastandard.ro, lansează un proiect unic pe piața din România, menit să combată cele mai răspândite dezinformări, într-un format nou: Pastila de (DEZ)INFORMARE.
Este din ce în ce mai ușor pentru o știre neadevărată să se infiltreze prin canalele noastre de informare. Cu ajutorul noilor tehnologii, internauții generează credibiliate, iar viteza internetului răspândește numaidecât informațiile greșite. Însă nu tot ce nu este adevărat este fake news.
În episodul din această săptămână, prezentăm trei cazuri în care informațiile au ajuns la televizor fără ca jurnaliștii să realizeze că acestea sunt false – cu un pic de umor. Însă discutăm și diferența dintre misinformation (lipsa de informare), disinformation (distribuirea de informații false în mod voit) și fake news (informații false distribuite cu intenție, sub formă de știre).
Emisiunea “Pastila de (dez)informare” poate fi urmărită la Digi24 în fiecare săptămână, de joi până luni, dar și pe contul de YouTube.
Dezinformarea la tv este continuă. Zilnic auzim despre creșteri viitoare de prețuri, spuse de o prezentatoare zâmbăreață care îi ia un interviu unuia interesat și cu asta ,a doua zi vezi prețul majorat. Fără nici-o logică, fără nici-un motiv. După un timp aceiași zâmbăreață îi plânge pe vânzători că stau cu marfa nevândută, care se strică și statul(adică noi) ,nu-i ajută. Adică ,după ce ne jufuiesc cu prețuri majorate nejustificat, vor să-i și despăgubim că ne-au jefuiit. Cu ce drept susțin unele tv că prețurile vor crește?De exemplu de Paște! Normal este ca prețul să scadă,. marfă este, clienți fiind mai mulți, prețul ar scădea dacă nu s-ar găsi unii să forțeze majorarea.
Ca de obicei, traducerile din limba engleză sunt excelente.