Plimbările românilor s-au mutat în cartiere. Cum a modificat pandemia tiparele de călătorie ale oamenilor

Este clar că pandemia de coronavirus a schimbat în multe privințe viața oamenilor din întreaga lume, însă un raport al Google vrea să ofere o imagine mai în detaliu a modului în care populația a peste 130 de state și-a modificat tiparele de călătorie.

Analiza realizată de gigantul tehnologic urmărește activitatea oamenilor prin servicii de localizare, precum Google Maps, care sunt folosite în mod normal pentru a oferi programul spațiilor comerciale, ale muzeelor, orele în care funcționează transportul public și așa mai departe. Prin compararea datelor din anul curent cu cele din 2019, Google vrea să vadă cât de vizitate și folosite mai sunt: zonele comerciale și de recreație, supermarketurile și farmaciile, parcurile, plajele sau mall-urile, stațiile de transport public, clădirile de birouri și zonele rezidențiale, arată Digi24.ro.

Totuși, utilizatorii nu trebuie să-și facă griji, întrucât Google a anunțat că nu toate datele sunt reale: se vor introduce și date generate aleatoriu, iar cei care nu doresc să împărtășească istoricul deplasărilor, pot să aleagă să nu îl furnizeze aplicației.

În România, de exemplu, plimbările în parc s-au mutat în cartiere, în zonele apropiate locuințelor. Cum activitatea mall-urilor și a altor centre comerciale a fost suspendată, acestea sunt vizitate rar, de către cei care trebuie să-și facă cumpărăturile alimentare sau să meargă la farmacii. Deplasările în centrele comerciale a fost redusă cu 81% în data de 29 martie, față de perioada  3 ianuarie – 6 februarie.

Românii au evitat și stațiile de transport în comun, inclusiv pe cele feroviare, mai mult decât de obicei, scăderea înregistrată fiind de 72%. Parcurile și supermarketurile au fost ceva mai circulate, însă se află tot pe minus (cu 60%, respectiv 53%).

La polul opus se află zonele rezidențiale, unde fluxul de oameni a crescut cu 15%.

În Capitală, pe ultimele locuri în ceea ce privește mobilitatea oamenilor se numără locurile de recreere, precum parcurile și mall-urile (86%), centrele comerciale (85%), stații de transport public (74%) și supermarkturile (50%). Cartierele au fost cu 18% mai mult circulate decât în trecut.