Parlamentul European a adoptat noi reguli pentru transparentizarea publicității politice
Parlamentul European a adoptat un set de reguli ce va reglementa publicitatea politică pe teritoriul Uniunii Europene. Scopul textului legislativ este de a feri mediul european de dezinformarea și de posibilele interferențe din afara spațiului blocului comunitar.
Regulile au fost aprobate cu o majoritate clară, 470 de voturi în favoare, și vor asigura transparența publicității politici și a entităților din spatele acestor mesaje. Potrivit Ziare.com, reglementările vor stabili că firmele cu sediul în afara UE nu vor mai putea să finanțeze reclame politici cu trei luni înaintea unei runde de alegeri.
În plus, platformelor online vor fi obligate să semnaleze în mod clar anunţurile politice, astfel încât utilizatorii să poate afla de ce i-a fost livrată reclama, cine a finanţat-o şi pentru ce sumă. Ceva ce, într-o măsura sau alta, marile platforme face deja.
„În perioada premergătoare alegerilor europene, îndemnăm principalele platforme online să înceapă să aplice noile norme cât mai curând posibil şi să se asigure că spaţiul digital rămâne un loc sigur pentru schimbul de idei şi opinii politice”, a declarat raportorul proiectului, citat de Ziare.com.
Ce e interesant e faptul că, după intrarea în vigoare a acestei legi, Comisia Europeană va forma o bază de date separată unde vor fi incluse informații de interes public despre publicitatea politică din domeniul online. Acest lucru va îngreuna ascunderea finanțării publicității cu caracter politic.
Proiectul mai așteaptă o aprobare din partea Consiliului UE pentru a putea fi aplicat, însă acest lucru este doar o formalitate pentru că negocierile pentru forma finală a măsurilor au fost purtate deja.
Articole asemănătoare
Acționarii Meta cer un audit pentru Consiliul de conducere al Facebook
Piața criptomonedelor suferă în continuare. Bitcoin a scăzut sub 19.000 de dolari
Tinerii preferă să se informeze mai mult de pe social media decât din media tradițională
„Manchester United este gunoi”. BBC și-a cerut scuze pentru o eroare apărută pe ecran
O echipă de tineri români, în rândul finaliștilor Datathon 2020, pentru aplicația care ar putea ajuta la combaterea dezinformării