Organizațiile media din SUA ar putea obține peste 10 miliarde de dolari pe an de la Google
Organizațiile de știri din SUA ar putea obține peste 10 miliarde de dolari pe an de la Google pentru modul în care apar fragmente și titluri de articole de știri în căutările sale, potrivit unui nou studiu. Meta ar putea fi, de asemenea, dat în judecată, împreună cu Google.
Documentul Institutului pentru Dialog Politic al Universității Columbia susține că Google ar trebui să distribuie anual editorilor 17,5% din veniturile sale din căutări, conform Semafor.
Meta, compania care deține atât Facebook, cât și Instagram, ar putea fi, de asemenea, dată în judecată împreună cu Google. Compania datorează 6,6% din veniturile sale din publicitate – puțin sub 2 miliarde de dolari pe an.
Google respinge concluziile, argumentând că „mai puțin de 2% din toate căutările sunt legate de știri”. Mai mult, un purtător de cuvânt a declarat că nu publicațiile dau valoare Google, ci invers – întrucât acesta generează „o valoare extraordinară pentru editorii de știri prin redirecționarea a peste 24 de miliarde de vizite în fiecare lună pe site-urile lor – fără niciun cost pentru ei – pe care le pot monetiza”:
Cu toate acestea, este important de menționat că, deși Meta poate evita să plătească editorii de știri în viitor pentru conținutul utilizat pe platformă, Google, ca motor de căutare, este dependent de informațiile publicate de organizațiile media.

Articole asemănătoare
Șefa FEMA, „foarte îngrijorată” de dezinformarea din China și Rusia cu privire la dezastrele naturale
Cazul jurnalistului turc ridicat de autoritățile române a început cu o lovitură de stat eșuată
Dacă nu știați, Marea Neagră are propria agenție de știri: Karadeniz Press monitorizează activitățile ruse în zonă
Propagandă ieftină, veche de când lumea: petiția unor ”oameni de știință” care nu cred în încălzirea globală EXCLUSIV
Fifor acuză: PSD a fost victima cenzurii. ”Rău făcătorii” ar fi chiar oamenii care au reportat fake news-ul despre Iohannis