Meta, acuzată că nu a reușit să abordeze dezinformarea cu privire la schimbările climatice

Grupul care o reprezintă pe Frances Haugen, Whistleblower Aid, a depus o nouă plângere împotriva Meta către Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare (SEC). Plângerea susține că Meta a indus în eroare investitorii cu privire la eforturile companiei de combatere a dezinformării din jurul schimbărilor climatice, relatează The Verge.

Deși Facebook a introdus metode prin care să combată această dezinformare, în special prin crearea paginii Climate Science Centre, rezultatele au fost foarte slabe. În plângerea depusă de Whistleblower Aid, grupul detaliză că angajații Facebook și-au exprimat îngrijorarea cu privire la o postare a adunat peste 6 milioane de vizualizări -în mai puțin de o săptămână- și care a împrăștiat dezinformare cu privire la schimbările climatice. Tocmai de asta, unii dintre angajați au cerut ca platforma să elimine cu totul astfel de postări și să nu se rezume doar la a le eticheta ca fiind fake news.

Ca să înțelegi diferența dintre reach-ul acelui videoclip și pagina Climate Science Centre (CSC), Meta a declarat că arată că pagina CSC are în medie 100.000 de vizitatori pe zi. E cantitate neglijabilă pe lângă vizualizările pe care conspiraționiștii și cei care nu cred în consensul oamenilor de știință le generează atunci când postează dezinformării despre climă.

Anul trecut dezinformarea climatică de pe Facebook a atins cote record. Cu toate astea, Meta se opune în a înlătura postările care nu adaugă nimic conversației din jurul schimbărilor climatice, ci doar împrăștie fake news și pun sub semnul întrebării cercetările făcute de oameni de știință din întreaga lume.

”Nu există soluții universale pentru a opri răspândirea dezinformării, dar ne angajăm să creăm noi instrumente și politici pentru a o combate”, a declarat un purtător de cuvânt citat de The Verge.

De data plângerea se referă la faptul că investitorii ar fi fost induși în eroare de promisiunile Meta, așa că rezultatul acestui litigiu s-ar putea să aibă efecte în viitoarele decizii pe care compania lui Mark Zuckerberg le va lua.